וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני שוחחה עם שמאלוב: "אפעל למנוע פגיעה בנשים"

יו"ר קדימה ביקרה בחריפות את חברתה למפלגה שיצאה נגד עמיתותיה המקדמות אג'נדה פמיניסטית. לבני הבהירה כי היא תפעל למנוע כל פגיעה בזכויות נשים. ח"כים מקדימה: אמירותיה גסות

יו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני ביקרה הבוקר (חמישי) בחריפות את דבריה של חברתה למפלגה, ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שהביעה עמדות נגד קידום למען נשים. לבני שוחחה עם חברת הכנסת והבהירה לה כי היא חולקת מהותית על עמדותיה בנושא מעמד האישה. "אפעל למנוע כל פגיעה בזכויותיה של נשים בישראל, בכבודן ובדרכים להעצמתן. מפלגת קדימה בראשותי תמשיך לפעול לקידום נושאים אלה".

שמאלוב התייחסה לתגובת לבני ובשיחה עם וואלה חדשות! הגדירה את אלה שתקפו אותה כ"פחדנים". לדבריה "אכן שוחחתי עם יו"ר המפלגה, ציפי לבני, והסברתי לה את עמדתי, שבה לא נשמע אפילו שמץ של ניסיון ללכת נגד נשים". שמאלוב הוסיפה כי "ברגע שהאמת יוצאת החוצה כולם פחדנים, אבל שייקחו בחשבון שאני מדברת על שוויון אמיתי. היום אין שוויון כשבחקיקה מגדרית הגברים מושמצים בצורה חריפה". שמאלוב הדגישה כי "כשמדברים על שוויון אמיתי כולם בלחץ. לא כל הנשים הן עדינות, שבריריות ופתיות, ולא כל הגברים הם מפלצות ורוצחים.אני לא חוזרת מאף מילה שאמרתי ואוביל את המאבק לשוויון אמיתי למען הילדים בחברה הישראלית".

במהלך כינוס שנערך בחודש שעבר על ידי עמותת ה"פמיליסטים" תחת הכותרת "מי יציל את המשפחה", דנה ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' בנזק לערכי המשפחה, שנגרם לדבריה כתוצאה מהאג'נדה הפמיניסטית. "ערך המשפחה נפגע. נהיה איזשהו טרנד להיות אם חד-הורית ואחר כך לבוא למדינה ולבקש הטבות על זה ועל זה, וכולם מבסוטים. בכנסת יש תחרות מי מעביר כמה שיותר חוקים מגדריים. אני מבטיחה שאני אף פעם לא אהיה מספר אחת בזה".

חברי הכנסת שלמה מולה ואורית זוארץ, נציגי קדימה בוועדה לקידום האישה מסרו בתגובה משותפת כי "אנו מגנים ומוקיעים את דבריה, המתאימים למדינות חשוכות ולא למדינה נאורה כמדינת ישראל. אמירותיה הגסות והפרימטיביות אינן מייצגות את דרכי קדימה. צר לנו שהיא בוחרת לפגוע בקידום מעמד האישה בישראל, וחמור מכך, משתמשת בהיותה אישה כדי להחליש את הנשים במאבקן הצודק בשוויון הזדמנויות".

בתגובה הרשמית לדברים, מסרה מפלגת קדימה כי "עמדותיה של ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' לא מייצגות את קדימה אלא את עמדותיה שלה ואין מהן כדי להסיק על דרכי הפעולה של קדימה בנושא. ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' מודעת לקביעה זו".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, מיכל רוזן, התייחסה הבוקר (חמישי) לדברים שאמרה ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בכינוס לפני כחודש, לפיהם היא מתקשה לקבל קידום של חוקים למען נשים. רוזן מסרה לוואלה! חדשות כי "דבריה של שמאלוב מעידים על מצב מאוד בעייתי, ודואגת להפוך את הקורבן לאשמות". "אחר כך אנחנו שואלים מדוע הן לא מתלוננות – עמדות כאלה של חברת כנסת מחזקות את קשר השתיקה סביב הפגיעה המינית ומאפשרות את ההמשכיות של תופעות האלימות המינית בחברה", הוסיפה רוזן.

"אורלי אינס נזכרה אחרי 100 שנה"

במהלך הכינוס שנערך לפני כחודש ציינה ברקוביץ'-שמאלוב כי "חלקן באמת בצדק לא מנסות למצוא חתן... שזה גם עניין ערכי. כולן רוצות להיות כמוני, קרייריסטיות, וזה קצת פוגע במשפחה, אין מה לעשות. אם אתם חושבים שלי זה קל – זה לא. אבל נשים קרייריסטיות יכולות לשנות את העולם. אישה יכולה להגיע לכל מקום בגלל שיש איזשהו איזון בחברה הזאת והאיזון הזה, בגלל הפמיניסטיות, מופר לחלוטין. מה שאני אומרת לפמיניסטיות: חברות יקרות, אני מוכנה לבקש זכויות שוות בכל דבר, אבל קודם אני רוצה גבר ראשון שיילד, שגבר יילד, כשגבר יילד אני מוכנה להגיד שאני וגבר שווים".

ברקוביץ'-שמאלוב עסקה גם בנושא ההטרדות המיניות, וטענה שמייחסים להן חשיבות מופרזת. היא התייחסה לפרשת אורלי אינס וניצב אורי בר-לב והתפלאה על העיסוק הרב לה זכתה בתקשורת. "עד שהבן אדם לא התפטר לא נרגעתם. אני לא אומרת אם הוא אשם או לא, אבל אם באמת זרקו אותה על הדשא בגיל 30 והיא חיכתה מאה שנה עד שהוא עולה לתפקיד - פתאום לבוא ולהגיד".

חברת הכנסת הזכירה בנאומה גם את היכרותה עם חיים רמון, שהורשע בביצוע מעשה מגונה בכוח. "הסיבות שרצו לזרוק אותו זה גם היה אותו סיפור שדיברנו, הטרדה מינית. אני רוצה להגיד לכם, בחיים, טפו טפו טפו, אף אחד לא הטריד אותי מינית. למה? אני לא חושבת שאני כזאת מכוערת, בסדר כזה... ציון 5 וחצי. אבל כשגבר נותן לי מחמאה אני מבסוטית, זה חלק מהאיזון בטבע. הוא אמר לי מחמאה, אני לא אומרת שהוא שולח ידיים, כי שתי פליקות, ושלום על ישראל".

"אני בטוחה שמה שאני אומרת זה דברים מסוכנים", הבהירה שמאלוב-ברקוביץ', "וזה לא פשוט מה שאני אומרת לכם. זה דברים מאוד קשים. אבל אנשים אחרים לא יגידו לכם את זה, כי זה לא פוליטיקלי קורקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully