וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני ירה על עמדת צה"ל בשומרון, ונורה למוות

יהושע בריינר

20.1.2011 / 11:22

מחבל פלסטיני פתח באש לעבר עמדה של צה"ל סמוך להתנחלות מבוא דותן שבצפון מערב השומרון. החיילים שהיו בעמדה השיבו באש לעבר הפלסטיני, שנהרג. אין נפגעים בקרב החיילים

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ניסיון פיגוע בשומרון: מחבל פלסטיני פתח הבוקר (חמישי) באש לעבר עמדה של צה"ל סמוך להתנחלות מבוא דותן שבצפון מערב השומרון. החיילים שהיו בעמדה לא נפגעו, והשיבו באש לעבר הפלסטיני, שנהרג.

מחקירה ראשונית של האירוע במבוא דותן עולה כי המחבל הפלסטיני התקרב למרחק של כ-70 מ' מעמדת החיילים תוך שהוא צועק אללה אכבר, אחד החיילים בעמדה זיהה אותו וירה באוויר, בשלב זה הפלסטיני פתח באש מנשק מאולתר ולא מקלצ'ניקוב כפי שנחשד בתחילה אל עבר החיילים. מספר קליעים פגעו בפילבוקס, אך לא גרמו לנפגעים.

כוח של שני חיילים מגדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי שהיה בתוך העמדה, פרץ מתוכו ופתח באש לעבר הפלסטיני החמוש, צעיר בשנות ה-20 לחייו, והרג אותו. בשלב זה, האזור נסגר וחבלנים של המשטרה בודקים את גופת הפלסטיני על מנת לוודא שאין עליו מטעני חבלה.

באוגדת יהודה ושומרון פתחו בתחקיר ראשוני לבירור הרקע של הפלסטיני והנסיבות שהובילו אותו לבצע את פיגוע הירי. סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' דיווחה כי צה"ל סגר את המחסום לתנועה לשני הכיוונים והתפרש בכוחות גדולים באזור.

מפקד גדוד נצח יהודה, סא"ל עמיחי סגל שיבח את התנהגות הכוחות בשטח ואמר כי "הייתה התנהלות טובה של החיילים שפעלו על פי הנחיות פתיחה באש. עם זאת, נלמד את האירוע ונפיק לקחים". לדברי סא"ל סגל, לצה"ל היו מידעים כלליים על כוונות לבצע פיגוע אך לא התרעה ספציפית וממוקדת.

לפני שבועיים: ניסיון פיגוע במחסום עם מטען צינור

לפני כשבועיים נהרג צעיר פלסטיני מאש צה"ל במחסום בקעות שבבקעת הירדן. גורמים בצה"ל דיווחו כי הפלסטיני ירד ממונית שעצרה במחסום, כאשר יתר הנוסעים שהיו עימו נמלטו מהרכב. הוא יצא מן המונית והחל לרוץ לכיוון החיילים כשהוא צוער "אללה אכבר" ובידו חפץ חשוד. החיילים שהיו במקום פתחו לעברו בנוהל מעצר, ובסיומו פתח לעברו באש מפקד המחסום. חבלני משטרה וכוחות צבא שהגיעו למקום סגרו את המחסום, ובדקו את גופת הפלסטיני. הבדיקה העלתה כי הוא נשא על גופו מטען צינור, סכין ומטען רימון.

שבוע קודם לכן נהרג באותו המחסום פלסטיני מאש חיילים ששהו בעמדות ממוגנות. מתחקיר ראשוני שנערך בחטיבת הבקעה העלה כי בסך הכל נורו שמונה כדורים לעבר הפלסטיני - אחמד דרארמה (21) מהעיירה טובאס. גורם בצה"ל אמר כי התנהגות החיילים מעוררת סימני שאלה וכי נמשך תחקור האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully