וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס והרשות מסכמים על שחרור עצורים

אופק עיני

20.1.2011 / 10:36

העיתון א-שרק אל-אווסט דיווח כי בכירים בחמאס נפגשו עם בכירים ברשות וסיכמו איתם על שחרורם של פעילים בכירים בארגון. בתוך כך, הודיע המודיעין הכללי כי לא יעצור אזרחים ללא צו מעצר

שיתוף פעולה ביטחוני: גורמים בארגון חמאס מנהלים בחודשים האחרונים מגעים עם בכירים במנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית, אשר הובילו לשחרורם של מספר פעילי חמאס בולטים מבתי הכלא של הרשות, כך אישרו הבוקר (חמישי) מקורות בכירים בחמאס לעיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון. אתמול שוחררה ממעצרה תמאם אבו סעוד, פעילת חמאס בכירה מאזור שכם שהודתה בתכנון לרצוח את מושל המחוז.

על פי המקורות, השיחות בין הצדדים נעשו הן בצורה ישירה והן בצורה בלתי-ישירה. הם חשפו, כי בכיר חמאס, עומאר עבד אל-ראזק, שנעצר בשבוע שעבר על ידי כוחות צה"ל, ניהל מגעים ונפגש יותר מפעם עם ראש מנגנון המודיעין הכללי, מאג'ד פרג', בניסיון להפחית במתיחות בין הצדדים, לאחר שגם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, הסכים לדבר.

המקורות סיפרו כי "המגעים בין הצדדים חיובים", והבהירו כי "בכירי חמאס הבהירו לפיאד ולפרג' כי אין בכוונת הארגון להתעמת עם הרשות. הזהרנו אותם כי פעילויות הרשות נגד הפעילים הצעירים עלולה ליצור דור קיצוני. אמרנו להם שאנחנו מאבדים את השליטה על חלק מהפעילים שנעצרים על ידי הרשות".

על פי המקורות, המגעים הובילו בין היתר לשחרורה של אבו סעוד, וכן לשחרורם של חמשת פעילי חמאס בחברון בתחילת החודש, בהם ואיל אל-ביטאר, שהיה אחראי לפיגוע בדימונה. כזכור, החמישה נעצרו יום לאחר מכן על ידי כוחות צה"ל. "אנו מצפים לשחרור של פעילים נוספים ולהשבת לעבודה של חלק מפעילי חמאס שפוטרו ממשרות ציבוריות בשל השתייכותם לארגון", סיפרו המקורות.

השבוע, הודיע מנגנון המודיעין הכללי, כי יפסיק להעמיד לדין בבית משפט צבאי אזרחים. משמעות ההחלטה, הינה כי המנגנון לא יוכל לעצור יותר אזרחים, בשונה מנושאי משרות ציבוריות וחברי מנגנונים, אלא אם הוגש נגדם כתב אישום מסודר על ידי התביעה הכללית הפלסטינית. הגנרל אחמד אל-מבייד, העומד בראש בית הדין הצבאי העליון, אמר לאחר ההחלטה כי "אף אזרח לא ייעצר אלא לפי צו מעצר רשמי של התביעה הכללית בהתאם לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully