וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר נהרג בתאונה, איבריו הצילו חיי חמישה

אריאל נוי

20.1.2011 / 15:00

איתן ויליגוביץ, צעיר בן 31 שנהרג בתאונת דרכים, נשא כרטיס "אדי" ללא ידיעת משפחתו. לאחר מותו, נתרמו איבריו ובכך הציל איתן את חייהם של חמישה אנשים

איתן ויליגוביץ, צעיר בן 31, נפצע לפני כחודש בתאונת דרכים, והגיע לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהוא פצוע בראשו באורח קשה. לאחר ימים אחדים קבעו הרופאים כי איתן שנשא כרטיס "אדי" נמצא במצב של מוות מוחי נשימתי, ומשפחתו ביקשה לקיים את רצונו - לתרום איברים ולהציל חיים. "צוואתו" של איתן הוגשמה במלואה: חייהם של חמישה אנשים ניצלו בזכות איבריו.

אדוארד לבנברג, תושב נתניה, המתין להשתלת לב למעלה משנה. בחודש האחרון החמיר מצבו, ועל כן הושתל בו באופן זמני לב מלאכותי. כעת פועם בגופו לב אדם, ליבו של איתן. "החולה הזה היה מאושפז למעלה משנה, לפני חודש נשקפה לו סכנת חיים ממשית", סיפר מנהל היחידה להשתלות לב במרכז הרפואי שיבא, פרופ' יעקב (ג'יי) לביא, שביצע את ניתוח ההשתלה המורכב.

נוסף על לבו של איתן, הושתלו בארבעה אנשים נוספים ריאה, כבד ושתי כליותיו, בהן אחת בנער בן 15, וכן שתי קרניות.
אפרת, דודתו של איתן, סיפרה לוואלה! חדשות כי "לא ידענו שהוא רוצה לתרום את איבריו. מילאנו את בקשתו ברצון, שמחנו שחיים רבים ניצלו".

יאיר עמיקם, סמנכ"ל מינהל וקשרי חוץ במשרד הבריאות, וקרוב משפחה של איתן, אמר כי "איתן גדל בלי אבא למעשה. אביו חזר לצרפת כשהיה קטן ואמו נפטרה לפני 6 שנים. הוא היה סמל לרגישות. לפני ארבעה חודשים עשה מעשה אמיץ וחתם על כרטיס 'אדי', ולא סיפר על כך לאיש. מדובר במקרה עצוב מאוד, אבל המשפחה תוכל להתנחם בחיים שאיתן הציל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully