וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 שנה לפיגוע בבית ליד: "החיים חזקים מהכל"

20.1.2011 / 16:30

22 בני אדם קיפחו את חייהם בפיגוע הרצחני בצומת בית ליד, שהיה פיגוע ההתאבדות הכפול הראשון שבוצע בישראל. "אני מתעל את הצער שבי", אומר רוני הרשנזון, אביו של אמיר שנהרג בפיגוע

ביום שבת הקרוב ימלאו 16 שנה לפיגוע ההתאבדות הכפול בצומת בית ליד. 22 בני אדם קיפחו את חייהם בפיגוע הרצחני, מרביתם חיילים בחטיבת הצנחנים, ו-66 חיילים ואזרחים נוספים נפצעו. עבור החטיבה האדומה הייתה הטרגדיה גדולה במיוחד: חצי מחלקה מגדוד 202 נספתה בפיגוע. שני מחבלים התפוצצו בהפרש של שלוש דקות זה מזה בטרמפיאדה בצומת בית ליד, בפיגוע ההתאבדות הכפול הראשון שבוצע בישראל.

אל מאות החיילים שהסתובבו בקרבת הטרמפיאדה באותו יום ראשון עקוב מדם התקרב מחבל מתאבד שלבש מדי צה"ל ופוצץ עצמו בתוך ההמון. דקות ספורות לאחר מכן, בשעה שראשוני החיילים שלא נפגעו עמדו על רגליהם והחלו לטפל בחבריהם שנפצעו, פוצץ עצמו מחבל שני. המחבלים נשלחו על ידי הג'יהאד האיסלמי, כחלק משורה של פעולות שנועדו לטרפד את הסכם אוסלו, שנחתם שלוש שנים קודם לכן.

רוני הרשנזון, אביו של אמיר, לוחם מחטיבת הצנחנים שנספה בפיגוע, נזכר ביום הקשה. "יום הפיגוע היה יום ראשון וידעתי שבשבת אמיר נשאר בבסיס בשא-נור", הוא משחזר. "הייתי רגוע. שמעתי שהיה פיגוע ואמרתי לעצמי: מסכנים אלה שלא יודעים איפה נמצא הבן שלהם עכשיו. בשעה 4 אחר הצהריים אלעד בני הצעיר אמר לי להגיע הביתה, 'הגיעו אנשים מהצבא'. אז כבר הבנתי הכל".

חמש שנים לאחר המקרה, רדפה את בני משפחת הרשנזון טרגדיה נוספת: אחיו הצעיר של אמיר, אלעד, התאבד בעקבות מות חברו, סמל דוד בירי, לוחם פלחה"ן גבעתי שנהרג ממארב חמאס על ציר נצרים. סמל בירי היה ההרוג הראשון באינתיפאדה השנייה. בירי היה כמו אח לאלעד מאז מות אמיר.

אזכרתו של רב"ט אמיר הרשנזון תיערך במוצאי השבת הקרובה בבית העלמין בהר הרצל. אביו, רוני, מספר על התקופה שעברה עליו מאז אותו יום נורא בראשית 1995: "החיים חזקים מהכל, הסכסוך הישראלי-פלסטיני פגש אותי פעמיים. פעם אחת בצורה ישירה בפיגוע בצומת בית ליד ופעם בצורה עקיפה במארב על ציר נצרים שהביא למעשה למות בני השני", אומר הרשנזון. "במשך 16 שנה אני מתעל את הצער הרב שבי לפעילות פוליטית לשלום במסרת חוג הורים שכולים משותף ליהודים ופלסטינים". חבריו של אמיר גם הם הנציחו את חברם, בעמוד פייסבוק שהקימו עבורו: "אמיר הרשנזון – לא שוכחים אותך", שמו.

  • עוד באותו נושא:
  • בית ליד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully