וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט יאמר למבקר: לא שיקרתי, אולי נפלו טעויות

יהושע בריינר

20.1.2011 / 8:52

פרקליטיו של הרמטכ"ל המיועד יגישו היום תשובות לשאלות מבקר המדינה בעקבות פרשת הקרקעות. זאת לקראת הגעתו של גלנט לשימוע בשבוע הבא. גלנט צפוי לטעון: "לא שיקרתי לרשויות"

פרשת הקרקעות מסתעפת: פרקליטיו של הרמטכ"ל המיועד, האלוף יואב גלנט יגישו היום (חמישי) את תשובתם לשאלות מבקר המדינה אודות הפרשה, לקראת שימועו הצפוי בפני המבקר בשבוע הבא. גלנט צפוי לטעון בפני המבקר כי לא שיקר במגעיו עם הרשויות סביב סוגיית הקרקעות. הרמטכ"ל המיועד יוסיף כי ייתכן שנפלו טעויות עובדתיות בכמה מתשובותיו, וכי קיימת מחלוקת עובדתית בינו לבין המבקר אודות עובדות אחרות.

גורם המקורב לגלנט אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "יש כאן ניסיון לבצע סיכול ממוקד במי שיהיה הרמטכ"ל הבא של צה"ל. זה החל בניסיון לקשור אותו בכל מחיר לפרשת הרפז, וממשיך בעניין הקרקעות עכשיו. אין כאן מקריות. יש כאן אנשים עם אינטרסים זרים שמנסים להוביל לתהליך של צליבה במי שאמור להיות הרמטכ"ל של כולנו".

חבריו של גלנט רואים את ההתנהלות בפרשה כניסיון אישי לפגוע בו. "יש לו תשובות לכל דבר שיועלה נגדו", אמר תא"ל במיל' צביקה פוגל, המכיר את גלנט היטב, "הוא מעולם לא שדד קרקע או השתלט עליה, וגם אם היה משהו הוא נבע מטעות שתוקנה ביוזמתו של יואב. מדובר באדם עם יושר ואני בטוח שאם היה דבק בו רבב הוא לא היה מגיש את מועמדותו לתפקיד, אבל יש אנשים שקשה להם להשלים שיש יותר טובים מהם".

"ניסיון לבצע בגלנט סיכול ממוקד"

אמש התייחס שר הביטחון, אהוד ברק, לבדיקת המבקר לגבי מינוי גלנט ואמר כי "יש לי אמון מלא בגלנט. אני לא מקיים בדיקה מכל סוג בנושא והאלוף גלנט אמור להיכנס לתפקיד הרמטכ"ל העשרים של צה"ל ב14 בפברואר כמתוכנן". ברק הביע את אמונו במערכת המשפטית ואמר כי הוא מאמין שתגיע למיצוי הבדיקה בהקדם האפשרי.

מוקדם יותר אתמול נפגש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכת נתניהו בכנסת. לוואלה! חדשות נודע, כי הפגישה נסובה בין היתר על פרשת המועמד לרמטכ"לות. בלשכת ראש הממשלה הכחישו כי נתניהו והיועמ"ש דנו במינוי גלנט ומסרו כי "הפרסומים אינם נכונים".

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יקיים בשבוע הבא שימוע לרמטכ"ל המיועד בפרשת הקרקעות במושב עמיקם. גלנט צפוי להעביר מחר למבקר גרסה בכתב על הפרשה. שלשום הודיע היועץ המשפטי לממשלה לבג"ץ, כי הוא מבקש לדחות בעשרה ימים את הדיון בעתירת התנועה הירוקה נגד מינוי גלנט. היועמ"ש נימק זאת במידע חדש שהעביר אליו המבקר בפרשת הקרקעות.

בג"ץ דרש בשבוע שעבר מהמדינה לספק הבהרות בתוך עשרה ימים בנוגע לשאלה כיצד נוספו "בטעות" 350 מ"ר לשטח הנחלה של גלנט במושב. בעקבות העתירה שהגישה התנועה הירוקה לבג"ץ, ביקשו השופטים מהמדינה לפרט אילו צעדים ננקטו כבר לתיקון הטעות, שנתגלתה בפברואר 2008, לרבות הרמה המעשית, ומהו לוח הזמנים המשוער לתיקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully