וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנקות את השולחן - ומהר

דן מרגלית

20.1.2011 / 7:31

השר מיכאל איתן, העיתונאי קלמן ליבסקינד מ"מעריב", אנשי התנועה הירוקה וברקע, מעבר לאופק, גם כמה קציני צבא בכירים תובעים לחקור את פרשת השתלטותו של הרמטכ"ל המיועד יואב גלנט על קרקע לא לו במושב עמיקם. הם הביאו את טיעוניהם לסיפו של בג"ץ ולמשרדו של מבקר המדינה, ואכן במצב שנוצר חובה לחקור את הפרשה עד תום. לא להיעצר באדום.

זאת אומרת לברר אם השתלט על קרקע ציבורית; אם כן - באיזו מידה המעשה חריג או נכלל בנורמות הנוהגות ברחבי הארץ; ואם כן - עד כמה הוא אחראי למבוכה, או שהביורוקרטיה של מינהל מקרקעי ישראל היא זו שגרמה לכשל; ואם תצהירו למערכת המשפטית הוא אמת, רק אמת, כל האמת - או לא.

צריך להודות שההתנהלות בבירור הסוגיה אינה מובנת. יעקב טירקל טוען כי לו ולוועדתו אין כלים לרדת לחקר האמת באשר לכשירות המועמד לתפקיד המוצע לו, אלא רק לפסוק על פי מה שמונח לפניהם, כדרך שנוהגים בתי משפט. ייתכן.

המים כבר נשפכו

משהוגשה עתירה לבג"ץ, מדוע שלח יהודה וינשטיין את נציגת פרקליטות המדינה, עו"ד עינב גולומב, לגונן על גלנט קודם שבדק אצל מיכה לינדנשטראוס מה הצטבר באמתחתו? הרי אילו הקדים לפנות למבקר לא היה יורד לטמיון זמן כה רב, כשרק באמצע ההליך המשפטי נזכר וינשטיין לבקש חומר במענה לשר איתן, שהציג לפני זמן ניכר טיעונים נגד גלנט.

חובה לומר כי הטיפול בסוגיה היה צולע, מעוות, כושל. נציגת הפרקליטות גולומב היתה צריכה לדעת מה עמדת לינדנשטראוס - אם יש, אם אין - לפני שהתייצבה בבג"ץ, ולא בעיצומו של ההליך.

אך המים האלה כבר נשפכו. השד יצא מן הבקבוק ואין אפשרות להחזירו לשם ולאוטמו בלי בירור יסודי, שחייב להיות גם תכליתי ויעיל ומהיר. בעוד שלושה ימים יתייצב גלנט במשרדי מבקר המדינה, ולמחרת צריך לצאת דו"ח מסכם שישמש את נציגת פרקליטות המדינה בדיון בבג"ץ. המצב הנוכחי הוא בבחינת מחדל.

לא ברור כיצד גלנט ייצא ממנו. ייתכן שיפסיד, אבל ייתכן כי ייאמר מטעם הסמכות העליונה כי גם אם שגה, אין בכך כדי לפסול את כניסתו לתפקידו, ואולי גם ייאמר שאין בו כל פגם. טוב שההחלטה בידי שופטי העליון האמינים.

בסיבוב הקודם הצילה החקירה את גלנט מדיבה מרושעת. אלמלא הוגשה תלונה למשטרה והיא מצאה כי כתיבת מסמך הרפז והדלפתו יצאו מבית היוצר של הרמטכ"ל הנוכחי גבי אשכנזי - על עובדי לשכתו והקצינים התומכים בו - היתה נותרת עננה כבדה מעל לראשו של גלנט. הוא הדין גם כאן. יש חשש כי אותם חוגים צבאיים בוחשים גם בפרשה זו.

לגלנט יש עניין שבג"ץ, הנהנה מאמון מירבי, יקבע אם הוא ראוי לדרגת רב?אלוף, אם לאו. צריך רק להימנע מסחבת למרות שחזקה על בנימין נתניהו וברק שהם נערכים לקראת אפשרות מביכה, שעיקרה הוא מה לעשות אם עד 14 בפברואר לא תתקבל החלטה בבג"ץ, ואשכנזי כבר יעלה על בגדים אזרחיים.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully