וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפילוג בין רבני הציונות הדתית?

מוטי לוי

20.1.2011 / 1:31

רבני צהר סיירו בשומרון וביקרו את הרבנים וראשי ההתישבויות באזור. לאחר הביקור הוחלט על הקמתו של פורום משותף בעקבות הפילוג שנוצר בקרב הציונות הדתית לאחר מכתב הרבנים

רבני הציונות הדתית מתאחדים? רבנים החברים בארגון "רבני צהר" ערכו אמש (רביעי) סיור בשומרון ופגשו את רבני וראשי ההתיישבות באזור. במהלך הסיור הוחלט על הקמתו של פורום משותף לרבני צהר ורבנים ימניים יותר. ההחלטה מגיעה על רקע הפילוג שנוצר בעקבות מכתב הרבנים האוסר מכירת והשכרת דירות לערבים בין רבני הארגון לבין יוזמי המכתב.

את ההצעה להקמת הפורום העלה הרב אליקים לבנון ראש ישיבת אלון מורה ובין חותמי מכתב הרבנים. הרב לבנון הדגיש שעובדת בואם של רבני צהר לביקור בשומרון מעידה על האפשרות לשיתוף פעולה מבורך בין מרכיבי הציונות הדתית.

לפי ההצעה של לבנון הפורום יגבש עמדות מוסכמות בנושאים העולים על סדר היום. רוב המשתתפים הצטרפו להצעה. לדברי הרבנים, בתשעים אחוז מהנושאים ניתן להגיע להסכמה מלאה בקרב רבני הציונות הדתית, המייצגים מגזרים ודעות שונות.

לאחר הדיון אמר יו"ר רבני צהר הרב דוד סתיו כי "נפעל להקים פורום שבו יהיו שותפים רבנים בעלי עמדות שונות, שינהלו דיונים משותפים כדי לגבש יחד עמדות בשאלות השעה בתחומים השונים". הרבנים נפגשו אף עם הרב אליעזר מלמד, רב היישוב וראש ישיבת הרב ברכה, הזכור מקריאתו לחיילים בוגרי ישיבתו לסרב פקודה בעת פינוי מאחזים. הסיור מתקיים במסגרת מבצע סיורים בשומרון שמקיימת המועצה האזורית בשיתוף ועד המתיישבים לאישי ציבור ורבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully