וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג האזרח בחברון: החייל היורה יודח משירות

20.1.2011 / 0:01

עמאר אל-קוואסמה נורה למוות במיטתו בביתו בחברון במהלך מעצר מבוקשים לפני כשבוע וחצי. מתחקיר שערך צה"ל עולה כי הירי בוצע "לפי הוראות הפתיחה באש" לאחר שזה עשה "תנועה מפתיעה"

מתחקיר שערך צה"ל באשר לנסיבות הירי שהרג את עמאר אל-קוואסמה לפני כשבועיים במהלך מעצר בחברון עולה, כי הירי נעשה בהתאם להוראות הפתיחה באש, כך נמסר אמש (רביעי) מדובר צה"ל. בתחקיר, שהוגש לאלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי, עולה כי החייל ירה באל-קוואסמה בן ה-66 "בעקבות תנועה מפתיעה ומחשידה שביצע וגרמה לחייל לחוש בסכנת חיים".

עוד נמסר, כי הירי היה מוצדק "בפרט על רקע המידע שהיה ברשות הכוח ביחס לפעולותיו ומסוכנותו של וואל ביטאר, פעיל חמאס בכיר, אשר היה יעד המעצר ושהה במבנה". כזכור, במסגרת פעולה של יחידת "דובדבן" בה נעצרו חמישה פעילי חמאס, נורה אל-קוואסמה בראשו מספר פעמים ונהרג במקום.

"מפקד הפיקוד קיבל את מסקנות התחקיר גם בעניין הלוחם הנוסף, חייל בשירות קבע, שהצטרף לירי לאחר שהבחין בחייל הראשון יורה וקבע שאף על פי שירי זה בוצע אף הוא מתוך תחושת סכנת חיים, הרי שעדיין בוצע באופן לא מקצועי", נמסר מדובר צה"ל. בעקבות התקרית, הורה אלוף הפיקוד שלא להאריך את שירותו של החייל שהצטרף לירי. בצה"ל מסרו עוד כי "צה"ל שב ומביע צער על מותו של עמאר אל-קוואסמה".

(עדכון ראשון: 22:17, 19.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully