וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתמר בן גביר לא יוכל להתמחות כעורך דין

גלעד גרוסמן

19.1.2011 / 20:54

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין החליט לדחות את בקשתו של פעיל הימין איתמר בן גביר להתמחות כעורך דין. בן גביר סבור כי ההחלטה התקבלה משיקולים פוליטים והודיע כי יעתור נגדה

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין דחה הערב (רביעי) את בקשתו של פעיל הימין איתמר בן גביר לקבל אישור להתמחות כעורך דין. בן גביר טוען שמדובר בהחלטה הנובעת מדעותיו הפוליטיות, ומאיים לפנות לבית המשפט נגד ההחלטה.

בן גביר סיים את לימודי המשפטים שלו לפני כשלוש שנים אולם מכיוון שיש לו רישום פלילי בשל מעורבותו בהפגנות ופעילות של הימין הקיצוני, הוא נדרש לקבל אישור של הוועד לפני שיוכל להתמחות. לפני כחצי שנה הגיש בן גביר את בקשתו, ו-וועדת ההתמחות של הלשכה המליצה פה אחד לאפשר לו להתמחות. אולם, לדברי גורמים המעורבים בהליך, קמה התנגדות גדולה לאשר לבן גביר להתמחות. זאת, למרות שבעבר אישרה הלשכה גם לאנשים שונים עם עבר פלילי, כולל אדם שהורשע במעורבות בטרור, להתמחות.

אתמול התקיימה ישיבה של הוועד המרכזי, שהוא הגוף שעליו לקבל את ההחלטה הסופית בעניין. בתום ההצבעה התברר שישנם שבעה תומכים מול שבעה מתנגדים, בהם גם יו"ר הלשכה עורך הדין יורי גיא-רון, ובקשתו של בן גביר נדחתה. עורך דין שבקיא בפעילות הוועד אמר כי מדובר בצעד תמוה, מכיוון שניתן גם לאחר ההתמחות להחליט שלא להסמיך את בן גביר, אם יתגלה כי המידע שהוצג בפני הוועד לא היה מדויק.

"העבירות - במסגרת חופש הביטוי"

"יש לי תחושה שבהחלטה היו מעורבים שיקולים לא עניניים, שיקולים פוליטיים", אמר עורך הדין אילן בומבך, שהצביע בעד התמחות בן גביר. "העבירות שהוא ביצע היו במסגרת חופש הביטוי, ואין בהן כדי למנוע מאדם לשמש כעורך דין. לא מדובר בעבירות שיש עמן קלון או עבירות חמורות, והן גם בוצעו לפני מספר שנים", אמר.

בן גביר אמר בתגובה כי: "הוועד החליט לגופן של דעות ולא לגופו של אדם. זה מעשה לא ראוי, שארגון א-פוליטי קיבל החלטה פוליטית". הוא הוסיף שהוא שוקל לעתור לבית המשפט נגד ההחלטה.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה, כי "הטענה בדבר לחצים או שיקולים פוליטיים אינה נכונה ואף מטעה". עוד נמסר, כי הוועד המרכזי של הלשכה הוא הגוף שמחליט לגבי התמחות, והדיונים בו חסויים על פי חוק. "על כן אנחנו מנועים מלהתייחס לפרטים השונים ביחס לדיוני הוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully