וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: המפגינה מבילעין מתה מטיפול רפואי לקוי

יהושע בריינר וניר יהב

19.1.2011 / 20:27

שבועיים לאחר מותה של ג'ווהאר אבו רחמה, תחקיר צה"ל שהוצג לאלוף פיקוד המרכז טוען כי היא מתה ממנת יתר של תרופות שניתנו לה בבית החולים ברמאללה. הפלסטינים: "לא מאמינים לתחקיר"

גורמים רפואיים בצה"ל הציגו הערב (רביעי) את התחקיר בנושא מותה של המפגינה גוואהר אבו רחמה במהלך הפגנה שהתקיימה בבילעין בחודש שעבר. על פי ממצאי התחקיר, שהוצג לאלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי, אבו רחמה נהרגה כתוצאה מטיפול רפואי לקוי שניתן לה בבית החולים ברמאללה.

מממצאי התחקיר עולה, כי אבו רחמה נהרגה ממנת יתר של תרופה מסוג אטרופין שניתנה לה בעקבות אבחנה רפואית שגויה של הרופאים ברמאללה שחשבו כי היא נפגעה מגז מסוג שונה.

הממצאים מאששים את טענות צה"ל לפיהן אבו רחמה לא נהרגה כתוצאה משאיפת גז מדמיע שנורה על ידי החיילים במהלך ההפגנה. עוד נמצא בתחקיר, כי אבו רחמה שהתה בסמוך לביתה במרחק של כ-150 מטרים מההפגנה. ממצא זה מאשש את טענת הפלסטינים כי לא נכחה בהפגנה כלל.

ג'וואהר אבו רחמה בת ה-36, נהרגה בתחילת החודש בהפגנה בבילעין ומתה בבית החולים ברמאללה. אבו רחמה היא אחותו של באסם אבו רחמה, שנהרג מפגיעת קליע גז לטווח מוגדל במהלך הפגנה בבילעין ב-17 באפריל, 2009 ואחותו של אשרף אבו רחמה שנורה בכדור גומי בעודו כפות וכשעיניו מכוסות במהלך הפגנה אחרת בכפר ניעלין.

יוסף דנה, דובר הוועדה העממית בבילעין, התייחס למסקנות התחקיר ומסר לוואלה! חדשות כי "בניגוד לטענות צה"ל מהשבוע האחרון, תחקיר צה"ל מאשר שלושה דברים: אבו רחמה השתתפה בהפגנה בבילעין, היא שאפה גז מדמיע והיא הייתה בבית החולים. צה"ל הפיץ כל כך הרבה שקרים וחצאי-אמיתות בנוגע לנסיבות מותה, כמו הטענה שהיא לא הייתה בבית החולים או שהיא לא שאפה גז מדמיע, עד שאיננו מאמינים בכלל לתחקירים השקריים שלהם. אנו קוראים לקים ועדה עצמאית שתפתח בתחקיר עצמאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully