וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"ד מניעלין פרץ בבכי: "טעיתי, אני מתחרט"

19.1.2011 / 15:56

במהלך שלב הסיכומים לעונש, פרץ סא"ל עומרי בורברג בבכי ואמר לחייל שירה בתקרית בניעלין: "לאונרדו, כל האחריות עליי, קשה לי לשמוע שרוצים לזרוק אותי"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: "בצלם")

סא"ל עומרי בורברג פרץ היום (רביעי) בבכי במהלך שלב הסיכומים לעונש. בורברג ביקש לדבר בפני השופטים ואמר כי כל האחריות לאירוע מוטלת עליו. "לאונרדו, כל האחריות עליי", אמר לחייל שירה. "קשה לי לשמוע שהצבא רוצה לזרוק אותי אחרי כל התפקידים שעברתי. אני מביע חרטה עמוקה על האירוע. אני אחראי על כל מה שקרה בגדוד מהקצה אל הקצה. טעיתי".

במהלך הדיון שהתקיים היום בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב, דרשה התביעה הצבאית הורדה במספר דרגות לסא"ל בורברג וכן לגזור עליו עונש מאסר שיבוצע בעבודות צבאיות. בורברג הורשע בעבירת ניסיון לאיומים בפרשת הירי בעציר הכפות בניעלין. בנוסף, התביעה דורשת עונש דומה, של הורדה בדרגות ועבודות צבאיות לחייל היורה לאונרדו קוריאה, אולם לא דורשת עונש של מאסר בפועל.

בדיון טענה התביעה כי העונש לבורברג צריך להיות קרוב לזה שקיבל אל"מ במיל' יהודה מאיר. מאיר כזכור, היה מפקד גדוד בגבעתי כאשר הורה לחייליו "לשבור את הידיים והרגליים של עצירים פלסטיניים" ובעקבות כך הורד לדרגת טוראי.

כזכור, בורברג, שהיה מפקד גדוד שריון, הורשע בעבירה של ניסיון לאיומים וכן בעבירה של התנהגות שאינה הולמת. החייל היורה, סמ"ר לאונרדו קוריאה, הורשע בשימוש בלתי חוקי בנשק בשל הירי שביצע את עבר אשרף אבו רחמה שהפגין בכפר ניעלין, וכן בהתנהגות שאינה הולמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully