וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוני מנהל המדינה, מר לינדנשטראוס

צביקה פוגל

19.1.2011 / 13:47

היערכות העורף, מינוי הרמטכ"ל, היערכות לתקיפה באירן ומלוא כל טוב הארץ. צביקה פוגל סבור שמבקר המדינה עסוק בלנהל את הממלכה, במקום לבדוק מה קורה

מפלגה שהוביל שר הביטחון התפרקה, מינויו של הרמטכ"ל המיועד מוטל בספק, בלבנון פתיל התבערה הוצת, ב"עוטף עזה" עדיין משחק לנו המזל, הכבאים ממשיכים להתבוסס בסחי ההבטחות, ואני תוהה מי יהיה המבוגר האחראי, שיעשה סוף לברדק. האם לרפובליקת בננות היינו?

על פי התנהלותו בחודשים האחרונים, נראה שמבקר המדינה לקח על עצמו להפוך כל אבן ולחפור בכל פינה, כאילו שמישהו באמת מוכן ומסוגל לתקן את העוולות והטעויות שהוא חושף. לכן, במקום להיות עסוקים בעשייה, כל מי שנמצא בקרבת גורם נחקר או שעתיד להיחקר, עסוק בכיסוי עכוזו ובהפניית חיצי האשמה ממנו והלאה, במקום בלעשות. במדינה שהמקצוע הפופולארי ביותר בה הוא עורך דין, תרבות חיפוש האשמים מביסה את תרבות חיפוש הפתרון.

מה גרם לנו להידרדר למצב של מדינות עולם שלישי, שלא להגיד רפובליקת בננות? איך "החיסול הממוקד" למנהיגים הפך לשיטה? האם הצורך להיות טהורי מידות, או אולי צרות העין הם שהובילו להתרסקות? מה שמדאיג יותר מכל היא העובדה, שבמקביל לעריפת הראשים הסיטונאית, גם נמשך מסע ההפחדה העצמי. מקצצים ומקטרים, ממליכים ורוטנים. טוב לנו כשרע לנו.

הפרסומת "ארץ ישראל מתייבשת" מתחרה בשוויון נפש ציבורי בפרסומת על אודות רעידת האדמה שתתרחש בקרוב. אין ספק, מבקר המדינה חייב לבדוק איזה מהאסונות יתרחש קודם. אולי כדאי גם לעזוב את סוגית מינוי הרמטכ"ל, וכבר עכשיו למצוא את האחראי לאסון בעורף, שתיכף יתרחש.

סכנה מדרום, צפון ומזרח

ראש המוסד לשעבר אמר לרגל סיום תפקידו, שלאירן לא תהיה יכולת גרעינית לפני שנת 2015. ראש הממשלה נזף בו, וראו זה פלא, המועד התעדכן, ואנחנו מגלים שהפצצה האיראנית תהיה על המדף כבר בשנת 2014.

תפיסת השלטון ברצועת עזה בשנת 2006 על ידי החמאס התאפשרה בעיקר בשל חוסר מוכנות צבא הפתח להילחם. ההפיכה שבדרך, בלבנון, מדירה שינה ממפקדי צה"ל בכלל ופיקוד צפון בפרט. עדיפותו המקצועית ונכונותו של צבא החיזבאללה להלחם מהווים יתרון על צבא לבנון. יש סיכוי שמצפון תשכון בקרוב מדינה שיעית, אסלאמית קיצונית.

לאור העומס המוטל על מבקר המדינה, שמתקשה להוציא את מסקנותיו, נראה שאת פוטנציאל האש שיש לשתי השכנות האלה, יכבו ככל הנראה טייסת של מטוסי מים גרמניים, טורקים ורוסיים. לא שהם הומניים, אלא הם פשוט רוצים לוודא שאנחנו לא מוצאים מקלט אצלם.

אם עוד נותר לך זמן פנוי, אדוני מבקר המדינה, אני ממליץ שתבדוק את כל סוגיית תמיכת העמותות מימין ומשמאל. יש לי הרגשה שתגלה, שחלק נכבד מהתרומות מגיע ממקורות שמעוניינים לתת לעמותות מספיק כוח להרוס את המדינה, שעדיין לא סיימנו לבנות. ובאותה נשימה, מאחר והוטלה עליך המשימה הבלתי אפשרית - "לנקות את האורוות", תשתדל להשאיר שם כמה סוסים, גם אם הם צולעים קלות, כי חמורים יש לנו מספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully