וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום בבילינסון: "התפוצצות בלתי נסבלת במחלקות"

אריאל נוי ועידן אבני

19.1.2011 / 13:13

מצוקת האשפוז בבתי החולים נחשפת במלוא חומרתה: תפוסה מעל לתקן, חולים במסדרונות וברקע ניסיון לפתור את המשבר. "חולים שוכבים כמו הומלסים בחדרי האוכל. איבדנו צלם אנוש"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

על רקע עיצומי האחיות בבתי החולים, סיור שנערך היום (רביעי) בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מגלה את מצוקת האשפוז החמורה. אחות אחראית במחלקה הפנימית של בית החולים סיפרה לוואלה! חדשות כי "אנחנו ב-110% תפוסה. יש לנו תקן של 38 מיטות והיום יש 47 חולים, מתוכם שישה מונשמים וחלקם על מכשירי הנשמה חיצוניים. המצב הוא מאוד מביך וקשה לטפל בחולים בצורה הזאת. חולים מסתובבים במסדרונות, ההתפוצצות במחלקות היא בלתי נסבלת, כל המחלקות הפנימיות שלנו מלאות, מדובר על כ-400 חולים, אני לא יודעת איך אפשר לעבוד במצב כל כך לא אנושי".

חולה במסדרון תיארה את הקשיים באשפוז וסיפרה כי "אני נמצאת כאן כבר שלושה ימים, המיטה שלי במסדרון, התביישתי כאשר הייתי צריכה להתלבש ליד אנשים שעברו לידי. אני קצת מוגבלת בתנועה ולכן אני צריכה עזרה מאחיות בכל דבר, להתלבש ולאכול. למרות שהאחיות מעניקות טיפול טוב, עדיין הן קורסות תחת העומס. אני עוד יכולה לקרוא להן, מכיוון שאני במסדרון, אבל ישנם חולים שלוחצים על הזמזם ולוקח הרבה זמן לאחיות להגיע אליהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מסכנים את החולים"

בוועדת הבריאות של הכנסת התקיים הבוקר דיון חירום סוער בעקבות מצוקת האשפוז בבתי החולים. יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, מסרה בעת יציאתה מהוועדה כי "הדיון היה תכליתי וכואב. עוברים עלינו מדורי גיהינום. מה שאמרתי שם, זה דברים שסיפרתי עליהם כבר בעבר".

כהן הוסיפה כי "האוצר צריך לשבת איתנו ברצינות ולא לקבל רגליים קרות. החולים סובלים פה כל הזמן, הם שוכבים במסדרונות, מה שחשוב בעיקר זה צוות שיכול להעניק את הטיפול. אנחנו צריכים תקנים לצוות שייתן טיפול. חולים שוכבים כמו הומלסים בחדרי האוכל, בשירותים, בחדרים אטומים ולמעשה איבדנו את החמלה. איבדנו את צלם האנוש במערכת הבריאות שלנו".

בבית החולים זיו בצפת שחררו הבוקר חולים מהמחלקות הפנימיות בניסיון לפנות מקום לחולים נוספים. במחלקת הילדים ובשתיים משלוש המחלקות הפנימיות אין מקום. החולים, שמבינים ללבם של האחיות השובתות, עוד לא ממש מרגישים על בשרם את השביתה. האחיות, לעומת זאת, קורסות.

דליה אטדגי אחות בפנימית א', סיפרה על העומס הכבד. לדבריה, "בכל חדר אמורים להיות מאושפזים שלושה חולים, ושמנו ארבע מיטות. מאוד צפוף, אין לכל חולה וילון ופרטיות, והמשפחה לא יכולה להיות לידו. אנחנו מתרוצצות כל הזמן וקורסות מרוב עבודה. אין לנו מספיק תקנים לטפל בכמות כזו של חולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחלקת הילדים עומדת התפוסה על כ-150%. חלק מהחולים מועברים למחלקות אחרות בבית החולים על מנת לטפל בהם. המסדרונות עמוסים בחולים וקרובים שמנסים לדאוג לבני משפחתם המאושפזים. יו"ר ועד האחים והאחיות בבית החולים, אריה ביתן, אמר כי "המצב קטסטרופלי, בעיקר במחלקת הילדים. משרד הבריאות צריך לתת פתרונות לעומס המטורף. אנחנו לא מבקשים עוד כסף, אלא תקנים ומיטות אשפוז. הטיפול בחולה לא נגמר במיון אלא רק מתחיל שם. בפרוזדור זו לא דרך לטפל בחולה. יש כאלו שצריכים להיות בבידוד והם לא, מחוסר מקום. אנחנו מסכנים את החולים. מה לעשות, אבל זו האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully