וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיות בתיה"ח: "המצב במסדרונות – אורגיה"

אריאל נוי

19.1.2011 / 10:29

בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת תקפה יו"ר הסתדרות האחיות את אגף התקציבים על "שייבש את המערכת במשך שנים". לדבריה, "כבוד החולים נלקח מהם, המצב במסדרונות הוא אורגיה"

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, תקפה הבוקר (רביעי) את משרד האוצר והאשימה אותו באחריות למצוקת האשפוז בבתי החולים. בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת אמרה כהן כי "אגף התקציבים ייבש במשך שנים את המערכת, והביא למצב בלתי נסבל. זו שערורייה".

כהן תיארה את המצב בבתי החולים ואמרה: "הייתי אחות אחראית במשך 30 שנה במחלקה פנימית. אני מכירה את ההיסטוריה. החולים, מהמשפחות הכי יקרות שלנו, שוכבים במסדרונות, על יד השירותים, בחדר האוכל. את כל הכובד לוקחים להם".

בשלב זה פנתה כהן לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן שנכח בדיון, ואמרה: "גברים שוכבים לצד נשים, זו אורגיה בפרוזדורים. צריך לעשות את הדברים הכי פרטיים בפרהסיה. חולים מונשמים נמצאים ללא השגחה. זה לא פשע? אם נהג מונית היה מסיע 20 נוסעים כשמותר לו להסיע חמישה, היו שוללים את הרישיון".

כהן המשיכה ותקפה את משרד האוצר ואמרה כי "אגף התקציבים ייבש את המערכת. האוכלוסייה גדלה, אז מה מתפלאים על התפוסה? ייבשו אותנו עשרות שנים. שנים לא עדכנו מספר המיטות. תנו לחולים לחיות בכבוד. המצב כעת הוא שערורייה".

"יחס לא אנושי"

בבית החולים שיבא בתל השומר דיווחו הבוקר על תפוסה מלאה במחלקות הפנימיות. במחלקה פנימית ג' ישנה תפוסה של 50 חולים על תקן של 38 (כ-130%). חן פסטרנק, אח אחראי בבית החולים, סיפר כי "אנחנו בתפוסה מלאה כבר המון זמן. אנחנו קורסים. זה לא אנושי לטפל בחולים במסדרונות".

יהודית פרץ, בת 62, המאושפזת בבית החולים שיבא מאתמול, סיפרה לוואלה! חדשות על הנעשה במחלקה הפנימית. לדבריה, "הגעתי עם כאבים בחזה וחשש להתקף לב. לא היה מקום במחלקה הפנימית, ואני שוכבת במסדרון. האחיות מטפלות בי יפה אבל זה לא נעים: האור דולק, כל הזמן צעקות, עוברים לידי במסדרונות ואני לא יכולה לישון. אני מאוד כועסת על זה, ומרגישה מושפלת".

הבוקר פתחה הסתדרות האחיות בצעדי מחאה בעקבות מצוקת האשפוז החמורה במחלקות הפנימיות, ובמסגרתם לא תתאפשר כניסת חולים למחלקות בהן התפוסה עולה על 100%. זאת, לאחר שפגישותיהם של צוותי המו"מ של משרד האוצר ונציגי האחיות, שנערכו במהלך אתמול, הסתיימו ללא התקדמות משמעותית. ממשרד הבריאות נמסר אמש כי הוא "עושה ככל יכולתו כדי לקרב בין הצדדים ולהביא להסדרה של מצוקת האשפוז וקשיי העבודה של האחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully