וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ פוצץ - עובדי משרד החוץ מחריפים העיצומים

פנחס וולף

19.1.2011 / 8:19

בתום ישיבה מרתונית לא הושגה הסכמה בין עובדי משרד החוץ לנציגי הממשלה. העובדים טוענים כי מ"מ מנכ"ל המשרד טרפד את ההסכם ומאיימים למנוע ביקורי מדינאים. "סגירה הרמטית של ישראל"

ועד העובדים של משרד החוץ צפוי להודיע היום (רביעי) על החרפה חמורה בעיצומים שבהם הוא נוקט, וזאת בעקבות פיצוץ המשא ומתן שכמעט הגיע לכדי סיכום. בוועד העובדים מאשימים את ממלא מקום מנכ"ל משרד החוץ רפי ברק באי חתימה על ההסכם. בוועד מציינים כי "בדקה ה-91 ברק החליט להציב דרישות שאינן לגיטימיות בזמן החתימה על ההסכם". גורמים בוועד אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי בין היתר מתכוון הוועד למנוע את ביקור קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שאמורה להגיע לישראל עם ממשלתה לקראת סוף החודש.

גורמים בוועד ציינו כי "לאחר שהמשא ומתן פוצץ, הכפפות הוסרו. מעכשיו תהיה סגירה הרמטית של ישראל. אם קודם היה סימן שאלה בנוגע לביקורה של מרקל, עכשיו אנחנו אומרים במפורש שלא נאפשר את הביקור. ככה לא מנהלים משא ומתן. יש כעס אדיר ותחושה שלמישהו בהנהלת המשרד כואב שהעובדים השיגו הסכם הרבה יותר מההסכם שהביאה הנהלת המשרד לפני שלושה שבועות - אז הם הציגו את ההסכם כטוב ביותר שניתן להגיע אליו. מדובר בפגיעה באמון עם ממלא מקום המנכ"ל".

בישיבה שהחלה אמש בשעה 20:00 השתתפו כל הגורמים המעורבים – נציגי האוצר, ההסתדרות, עובדי משרד החוץ וממלא מקום מנכ"ל המשרד. בשעה 5:00 לפנות בוקר נראה היה שכל הקצוות נסגרו וכבר הושגה הסכמה בין האוצר לעובדים, אך בסופו של דבר העסקה פוצצה. נציגי העובדים אומרים כי "אומנם עשינו ויתורים כואבים מבחינת הדרישה הבסיסית להשוואת התנאים עם מערכת הביטחון, אך בסך הכל מדובר בהסכם טוב. אם היינו מקבלים את הדרישה שרפי ברק הציג בשלב החתימות, שלב שכבר לא מציגים בו נושאים נוספים, עלות ההסכם היתה אמורה להכפיל את עצמה, אלא שהוא דרש שנעשה זאת בעלות הקיימת".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "כל טענה בגנות המנכ"ל היא חסרת בסיס ומופרכת מיסודה. עוד מראשיתו של המשא ומתן היה ברור וידוע ששאלת מכלול השכר קשורה בטבורה בשאלת הרפורמה המבנית במשרד החוץ. הדברים קשורים קשר עמוק וכרוכים זה בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully