וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לחיסול מבחוח: דובאי לא סולחת למוסד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.1.2011 / 7:43

12 חודשים עברו מאז חוסל בכיר חמאס במלון בדובאי, אך הדי הפרשה עדיין נשמעים. בעולם הערבי מדווחים על מעצר היורש שהעמיד חמאס, והחשודים בחיסול עדיין נרדפים

ימים בודדים לאחר סיום כהונתו של ראש המוסד מאיר דגן, מציין היום (רביעי) ארגון חמאס שנה לחיסולו של בכיר הארגון מחמוד מבחוח במלון בדובאי. חמאס, כמו גם משטרת דובאי, ממשיך להאשים את המוסד הישראלי כמי שעומד מאחורי ההתנקשות במבחוח, בעוד ישראל מקפידה לא הגיבה להאשמות. הזרוע הצבאית של חמאס, שמבחוח נמנה על מקימיה ומנהיגיה הראשונים, תציין היום ובימים הקרובים את יום השנה לחיסול. אלא שהגיבור האמיתי של פרשת החיסול הוא לא מבחוח ולא המוסד, אלא מפקד משטרת דובאי, הקולונל דאחי חלפאן.

תזכורת: בינואר 2010 חוסל מחמוד מבחוח, שהיה מעורב בין היתר בחטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אילן סעדון ואבי סספורטס בשנת 1989, בחדרו במלון בדובאי. חלפאן, שהוביל חקירה מאומצת ומקצועית, כינס מסיבות עיתונאים זו אחר זו, במהלכן הציג גם סרטוני וידאו שבהם נחשפים המתנקשים לכאורה. הוא הציג תצלומים ושמות של 27 חשודים בחיסול כפי שצולמו במצלמות האבטחה במלון וכן פירט את מסלול הגעתם של הסוכנים לדובאי. חלפאן, שגרם ודאי מבוכה קשה למוסד, האשים שוב ושוב את ארגונו של דגן בחיסול. "תהיה גבר, תודה שחיסלתם", פנה חלפאן לדגן מעל דפי העיתון.

לאחר שטען כי המוסד מאיים על חייו ועל חיי בני משפחתו, בשל המבוכה שגרם כשלעג למוסד "ששיגר 42 אנשים כדי לחסל אדם אחד בלתי חמוש", הבטיח חלפאן כי אם המוסד לא מודה בחיסול – מסמכי וויקיליקס יוכיחו זאת. "על אף כל ההכחשות, המסמכים יוכיחו כי אנשי המוסד הם אלו שביצעו את החיסול", אמר חלפאן, שהפך בשנה האחרונה לדמות מוכרת וצבעונית בעולם הערבי ובישראל. למותר לציין שישראל והמוסד לא הגיבו מעולם להאשמות של חלפאן.

צו מעצר נגד "ברודצקי" בגרמניה

לפני מספר ימים דיווחו כלי תקשורת ערבים כי שלטונות איחוד האמירויות עצרו בימים האחרונים את עבד אל-עזיז אל-חאלדי, הנחשב למי שמילא את מקומו של מבחוח. אל-חאלדי, האחראי על ניהול הכספים של חמאס ברצועת עזה, נעצר בעת ששהה באחת ממדינות איחוד האמירויות. על פי הדיווחים, אל-חאלדי אחראי על הלבנות הכספים שמועברים לחמאס באמצעות תנועות איסלמיות בינלאומיות, דרך אירן ודרך הלשכה המדינית של הארגון הנמצאת בדמשק.

העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח ביום ראשון כי גרמניה הוציאה צו מעצר חדש נגד הישראלי הנודע בשם "אורי ברודצקי", החשוד במעורבות בחיסול מבחוח. ברודצקי חשוד שזייף דרכונים לאנשי המוסד המעורבים לכאורה בפרשה. הוא נעצר בפולין והוסגר לגרמניה בתנאי שיועמד לדין בגין עבירות של זיוף דרכונים בלבד, אולם כעת הוא מבוקש על אדמת גרמניה גם בעוון ריגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully