וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ט"ו בשבט למתנחלים: נוטעים עצים מסביב למאחזים

מוטי לוי

19.1.2011 / 7:45

ארגון לזכרו של מאיר כהנא, מתיימר לטעת 20 אלף עצי פרי מסביב למאחזים קיימים בהתנחלויות. המטרה: להכפיל את שטחי המאחזים. "מלשיני 'שלום עכשיו' לא מבדילים בין עצים יהודים לערבים"

ארגון "חסדי מאיר" שקם לזכרו של מנהיג תנועת 'כ"ך' המנוח הרב מאיר כהנא, פותח מהיום (רביעי) במבצע נטיעתם של 20 אלף עצי פרי מסביב למאחזים קיימים. הארגון, העוסק בפעילות רווחה בקרב תושבי ההתנחלויות ביהודה ושומרון, יצא בימים אלה במכתב אל המתנחלים בו הוא מסביר כי מטרת המבצע היא "להכפיל את שטחי המאחזים על ידי שתילת עצי פרי". לדברי המארגנים, העצים יינטעו 100 מטרים מהתוואי הקיים של המאחזים ובמרחק של כמטר וחצי אחד מהשני, בכדי לתפוס שטח רב ככל הניתן.

בנצי גופשטיין, פעיל ב"חסדי מאיר" ומי שמוביל את המבצע הסביר כי לנטיעת העצים כמה מעלות בולטות: "תפיסת שטח רחב בזמן קצר, כמו כן המנהל האזרחי לא יעקור את העצים – בניגוד לבנייה, ומלשיני 'שלום עכשיו' והלוויינים לא מבדילים בין עצים יהודים לעצים ערבים". גופשטיין מוסיף כי בנטיעת עצים יש אפשרות גם "לספח עצים עוינים" וכמו כן מדובר בהזדמנות תעסוקתית עבור תושבי המאחזים.

לפי התוכנית של הארגון, תוך כחודשיים יינטעו 7,000 עצים באזור יהודה וכ-13 אלף באזור בנימין והשומרון. המימון לנטיעת העצים יגיע ברובו הגדול מכספי הארגון אך על המתנחלים יהיה להשתתף במימון בכדי להיכלל במבצע. גופשטיין מציין כי את הכסף מגייס הארגון מתושבים ממרכז הארץ במטרה "ליצור קשר בין תושבים מ'הקו הירוק' לבין תושבי המאחזים, קשר שעם הזמן יביא יותר תושבים למאחז".

במכתב הקורא להירתם לפעילות הארגון מדגיש ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) כי "נטיעת עצים ופריחת החקלאות העברית ביהודה ושומרון, הם בלי ספק אחד האתגרים המרכזיים שלנו... לצערנו במקום לסייע לחלוצים העוסקים בגאולת הארץ, הם זוכים להתנכלויות מצד המנהל האזרחי, שמוצא כל דרך לפגוע בהם". בן ארי מוסיף במכתבו כי המתנחלים סובלים גם "מצדם של אנרכיסטים והאויב הערבי, הפוגע במטעים בדרכים שונות", וקורא "לכל אחד ואחת, לזכות לקחת חלק במבצע הנטיעה לגאולת הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully