וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף אישר: המפקד שלקח אחריות הולך הביתה

18.1.2011 / 23:06

אחרי שביקש להתפטר בעקבות תקרית הירי הדו-צדדי שבה מצא את מותו סמ"ר נדב רוטנברג, קיבל סמג"ד 202 בצנחנים את אישורו של אלוף פיקוד המרכז. "זה מעיד על איכותו ורמתו האישית"

מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי, קיבל הערב (שלישי) את התפטרותו של סגן מפקד גדוד 202 של חטיבת הצנחנים, רב-סרן אלעד פרץ. במהלך השיחה בין השניים, חזר פרץ על בקשתו לסיים את תפקידו בעקבות תקרית הירי הדו-צדדי, שבה מצא את מותו לפני שבועיים סמל ראשון נדב רוטנברג ונפצעו ארבעה לוחמים נוספים. האלוף מזרחי ציין כי האופן בה בחר רב-סרן פרץ לפעול, מעידה על איכותו ורמתו האישית כקצין בחטיבת הצנחנים.

אתמול פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי פרץ, בנו של הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, הגיש בימים האחרונים מכתב התפטרות למפקד החטיבה, אלוף-משנה אהרון חליווה. במכתב הוא קיבל על עצמו את האחריות לתקרית הקשה, שבה נהרג סמ"ר רוטנברג. במהלך התקרית זיהה כוח תצפיתניות של צה"ל שלושה פלסטינים מניחים מטען חבלה סמוך לגדר המערכת. למקום הוקפץ כוח של חטיבת הצנחנים שהתמקם בצד הישראלי של הגדר והתכונן להיכנס לרצועה על מנת לסרוק אחר הפלסטינים. כוח נוסף פתח באש מרגמות ממרחק של כמה מאות מטרים מהגדר שכוונה אל עבר שלושת המחבלים.

מסיבה שאיננה ברורה סטה אחד מפגזי המרגמות הצדה ונחת בסמוך לכוח הראשון. כתוצאה מכך נהרג סמל רוטנברג ועוד ארבעה חיילים נפצעו. על אף שהתקרית אירעה בשל תקלת טכנית, בפועל מתברר כי היו גם פגמים בהתנהלות הכוח שבו שהה רוטנברג. עם זאת, לא מדובר בפגמים מהותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully