וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: חכו 6 שעות בין עישון קנאביס לנהיגה

אריאל נוי

18.1.2011 / 21:38

משרד הבריאות הודיע כי אין מניעה לנהוג ברכב פרטי תחת שימוש בקנאביס רפואי, ובלבד שחלפו שש שעות מאז השימוש האחרון. עם זאת, אסור לנהוג בשבועיים הראשונים לטיפול

"אין מניעה לנהוג ברכב פרטי תחת שימוש בקנאביס ובלבד שחלפו שש שעות מאז שימוש האחרון בקנאביס רפואי", כך נכתב היום (שלישי) בתשובת משרד הבריאות לפנייתם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און שהתריעו על היעדר ההתייחסות לנושא בפקודות התעבורה. ממשרד הבריאות נמסר עוד, כי "אין לנהוג ברכב ציבורי או מסחרי תחת שימוש בקנאביס".

עורכי הדין הגישו לפני כחודשיים פנייה למשרד הבריאות בה ציינו כי פקודות התעבורה אמנם אוסרות על נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, אולם החוק הישראלי לא מפרט כמה זמן צריך לחלוף מרגע העישון ועד רגע האחיזה בהגה. בפנייתם כתבו כהן ובר-און כי "העניין לא הוסדר בהוראות הדין, והסדרתו דחופה מאין כמוה, כדי למנוע סיכון ממשי לחיי אדם".

ד"ר יהודה ברוך אחראי על נושא הקנאביס הרפואי בישראל אמר לוואלה! חדשות, כי "זה המינימום שנדרש. אנחנו אימצנו את החוק הקנדי כי טווח ההשפעה לא הוגדר רשמית בחוק. לגבי שימוש במריחואנה רפואית הדעות חלוקות. בכל מקרה, חולה בתחילת הטיפול במריחואנה רפואית אינו רשאי לנהוג בשבועיים ראשונים של הטיפול. כמו כן, כשהחולה מרגיש את השפעת הקנביס עליו להימנע מנהיגה, ואין הדבר שונה מן המקובל לגבי תרופות אחרות".

לדברי ברוך, ההשפעה של הקנאביס נמשכת לעיתים כשלושה שבועות כיוון שהחומר נספג בשומן של הגוף. "יש שרידים של הסם בשתן, שלושה-ארבעה שבועות לאחר השימוש בקנאביס", אמר.

עורכת הדין ורד כהן אמרה בתגובה לדברים, כי היא "שמחה שהפנייה לסגן שר הבריאות הניבה את תוצאות הרצויות. זה נושא שלא הוסדר בחקיקה עד היום. מדובר בסכנה ממשית לחיי אדם. יש להאמין ולקוות שהסכנה תצטמצם". עורך הדין רענן בר-און הוסיף, כי "גם אחרי שש שעות במידה ועדיין קיימת השפעה של סמים הנהיגה מסוכנת ואסורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully