וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי החשוד ברצח עם בבוסניה: מכחיש כל קשר

גלעד גרוסמן וקובי מנדל, מערכת וואלה! חדשות

18.1.2011 / 20:13

אלכסנדר צבטקוביץ', הישראלי החשוד במעורבות ברצח עם בבוסניה בשנות ה-90', הכחיש את החשדות נגדו. פרקליטו: "הוא בשוק, הוא לא מאמין שזה קורה לו"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

אלכסנדר צבטקוביץ', החשוד במעורבות ברצח עם בבוסניה, מכחיש את החשדות המיוחסים לו, כך אמר הערב (שלישי) פרקליטו, עורך הדין ודים שוב, סגן הסניגורית הציבורית. "הוא בשוק, הוא לא מאמין שזה קורה לו. הוא חף מכל פשע ולא ברור לא מה רוצים ממנו", אמר שוב.

לדברי שוב, צבטקוביץ' ידע על החשדות נגדו רק לאחר שנפגש עימו. שוב הוסיף, כי צבטקוביץ' הודה שאכן שירת בצבא הסרבי-בוסני, אולם מעולם לא השתתף בפשעי מלחמה. הוא סיפר עוד, כי כבר בשנת 2005 נחקר צבטקוביץ' בבוסניה, מסר את גרסתו לדברים ולא הועמד לדין. לטענת עורך הדין, כל השנים הללו חי צבטקוביץ' בגלוי מבלי לנסות להסתיר את זהותו.

לדברי עורך הדין שוב, העד שהפליל את מרשו במהלך משפטו של רמטכ"ל צבא יוגוסלביה לשעבר הגנרל מומצ'ילו פריסיץ' בבית הדין הבינלאומי בהאג, קיבל עונש מאסר קל מאוד על מעורבותו ברצח, על מנת שיפליל אחרים ולא מדובר בעדות אמינה.

"בחור על הכיפאק"

שכניו של צבטקוביץ' נדהמו למשמע הבשורה על מעצרו. צבטקוביץ' חשוד שהיה שותף לטבח שביצעו כוחות בוסנים-סרביים במוסלמים באזור הבלקן, וככל הנראה הוא יוסגר לבוסניה-הרצגובינה.

שכנתו של צבטקוביץ', אורלי חזן, סיפרה לוואלה! חדשות כי מדובר באדם חברותי מאוד שתמיד נכון היה לעזור: "הוא תורם המון ושותף לבניין. הוא מסדר דברים בבניין ושותף גם לחיים פה, מתקן כל הזמן דברים. הוא מאוד חברותי יושב ואוכל עם השכנים. הוא גם בסוף השבוע פה עם המשפחה. מסדר את הגינה".

שכנה נוספת, מרים סולומון, סיפרה כי "אני מכירה את הבנאדם. הוא חבר של כולם, הוא אוהב את כולם ועוזר לכולם. אני לא מעכלת דבר כזה. הלוואי וזו טעות. הוא בנאדם חבל על הזמן". חבר נוסף של צבטקוביץ', אלכסנדר רקובשיק, אמר כי "הוא בחור על הכיפאק. אני מכיר אותו שנתיים, היינו חברים. ידעתי שהוא בא מיוגוסלביה, אך מעבר לזה לא ידעתי שום דבר. לא שאלתי אותו והוא גם לא סיפר. הוא אדם מצוין תמיד אהב לעזור שיחק עם הילדים שלי".

צבטקוביץ', תושב כרמיאל הארץ בן 42, עלה לישראל יחד עם אשתו וילדיהם ב-2006, וקיבל את אזרחותו הישראלית מתוקף היותו נשוי ליהודיה. הוא נעצר הבוקר על ידי היחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully