וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה נגד ברק: "הוא וחבריו עשו מעשה נכלולי"

18.1.2011 / 18:42

לאחר הפצצה הפוליטית שהוטלה על מפלגת העבודה, קיים מחוז הקיבוצים כינוס מיוחד, שהוקדש למתקפה חזיתית נגד ברק ונציגת המחוז הפורשת אורית נוקד. "הם עשו מעשה נכלולי, שוד לאור היום"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: גדי וינסטוק)

יממה לאחר הודעת הפרישה הדרמטית של שר הביטחון אהוד ברק וארבעה חברי כנסת ממפלגת העבודה, קיימו הערב (שלישי) פעילי מחוז הקיבוצים במפלגה כינוס מיוחד בתל אביב על מנת לדון בהמשך צעדיהם. נציגי התנועה ושלושת השרים המתפטרים בנימין בן אליעזר, יצחק הרצוג ואבישי ברוורמן, תקפו במהלך נאומיהם את נציגת מחוז הקיבוצים אורית נוקד, שצפויה להתמנות לתפקיד שרת החקלאות וכן את שר הביטחון ברק.

שר התמ"ת המתפטר בנימין בן אליעזר הביע אופטימיות באשר להמשך עתידה של המפלגה: "אני חושב שיש היום סיבה להרים את הראש ולהגיד שאנחנו מאושרים למרות הדבר העגום שקרה. לפי מיטב הכרתי, אם ישנו סיכוי שהמפלגה תחזור חזרה לקדמת הבמה הפוליטית, זו ההזמדנות הזו. אודה ולא אבוש אני הייתי בין אלו שתמך תמיכה מוחלטת בכניסה לממשלת נתניהו. אני האמנתי אז כמו היום, שהנושא המדיני הוא בעוכרינו. אני מאמין באמונה שלמה שמפלגת העבודה עשתה נכון שנכנסה ואילצה את יו"ר התנועה הרוויזיוניסטית לדבר על הזכות של שתי מדינות לשני עמים זה לא קרה בעבר".

בן אליעזר התייחס אף הוא לפרישתה של סגניתו ח"כ אורית נוקד ואמר, כי "אתמול הייתי בדרכי לצפון ולהפתעתי הסגנית שלי התקשרה אליי ואמרה שהיא רוצה להודיע לי הודעה. נבהלתי כי לא הבנתי מה קרה, וכשהיא סיפרה לי את הסיפור חשבתי שאני נמצא בהזייה. מסתבר שלא. זה לא הסתדר לי עם כמה דברים שהיא אמרה לי בעבר ומטעמי שמירה על כבודה לא אומר את הדברים הללו" בן אליעזר הוסיף בעליצות: "לפחות תתנחמו שהיא הוכשרה אצלי שנתיים כסגנית והלכה להיות היום שרה בממשלת ישראל".

שר הרווחה המתפטר יצחק (בוז'י) הרצוג נשא אף הוא דברים בכינוס. בנאומו, תקף הרצוג את המהלך של ברק ואמר: "מה שנעשה אתמול זה שוד לאור היום. הם עזבו אותנו במעשה נכלולי. לא נטמון ראשינו בחול. מה שקרה לנציגת הקיבוצים ולאחרים זה שהם הלכו מאחורי גבנו למקום אחר וצריך לדרוש מהם להחזיר את המנדט".

"ברק - האכזבה הגדולה בתולדות העבודה"

השר המתפטר אבישי ברוורמן אמר כי "ביומיים האחרונים פנו אליי ואמרו לי שזוהי קבורת החמור של מפלגת העבודה ואני טוען שחובת ההוכחה עלינו, שיש פה הזדמנות לבנות מחדש את תנועת העבודה, שכבר שנים רבות נמצאת בהידרדרות".

גם שר החינוך לשעבר וחבר מפלגת העבודה אהרון ידלין תקף את ברק ואמר כי "צר לי שאהוד ברק שהתייצב בפוליטיקה הישראלית כתקווה גדולה, כמשיח פוליטי, הפך לאכזבה הגדולה ביותר בתולדות תנועת העבודה".

מזכיר התנועה הקיבוצית זאב שור, אמר בכינוס כי "שתי אפשרויות לפנינו כאן הערב: אפשרות אחת - לשבת, לבקר, לקטר, לדבר על מה שהיה. האפשרות השנייה היא להסתכל קדימה. מאתמול אנחנו מקבלים הרבה מאוד טלפונים של חברים שרוצים להתפקד. חברים שרוצים לחזור. אנו צריכים לנצל את המצב הקשה ולפרוץ קדימה. בפלמח היו אומרים שיש מצבים נואשים אך אין אנשים מיואשים. אנחנו לא מיואשים. אני מקווה כי נראה שמינייה מאוחדת מנהיגה את המפלגה וכך נשב באופוזיציה ונהיה אופוזיציה אחראית לוחמת. אני שמח שאנו יוצאים מממשלה עם איווט ליברמן. אין לנו מקום שם ואני מצפה שכאופוזיציה נדע להשמיע את קולנו ונלכד את המפלגה".

מזכירת מחוז הקיבוצים, חניק מרשק, אמרה בכינוס כי פרישתם של חברי המפלגה היא "מעשה פסול, לא תרבותי. זו לא דרכנו. הפקרנו את הבמה לנתניהו ליברמן וישי. הפקרנו לגזענות, לאי שיויון להתנחלויות ולמממשלת ימין קיצונית". מרשק תקפה את ח"כ נוקד, ואמרה: "חברתנו אורית נוקד קיבלה אלפי קולות של חברי קיבוצים שבחרו בה לייצגם בעבודה ומהם שאבה את כוחה. היא הלכה לרעות בשדות זרים עם נתניהו ליברמן וישי. גם בפוליטיקה דרושה אתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully