וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ: "בירושלים מתפתח שטח הפקר"

פנחס וולף

18.1.2011 / 17:52

בסקירה שערך בפני ועדת החוץ והביטחון אמר דיסקין כי בירושלים ישנם אזורים ש"מתנהגים כמו זירה פלסטינית". בנוסף מתח ביקורת על מצרים: "יכולה לשים סוף להברחות לעזה ביומיים"

ראש השב"כ, יובל דיסקין, הופיע היום (שלישי) בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, והביע חשש מפני המתרחש באזור ירושלים. דיסקין ציין כי ב-2010 חלה ירידה משמעותית בפרמטרים של הטרור ביחס לשנה שקדמה לה, למעט בגזרת ירושלים ועוטף העיר. "הזירה הזו מתנהגת כזירה פלסטינית, למרות שהתושבים שלה מחזיקים בתעודת זהות כחולה", אמר דיסקין, "רמת המשילות של ישראל שם אינה גבוהה. יש שטחים מוניציפליים של העירייה מעבר לגדר הביטחונית, ויש מקומות שלעירייה קשה לתת שירותים מוניציפליים ומתפתח שם שטח הפקר. הגדר יצרה מצב ששב"חים התקבצו סביבה. יש הגירה של רבים מיהודה ושומרון לגזרות הללו, שהם בשטח המוניציפלי של ירושלים וזה הגדיל מאוד את הבניה הבלתי חוקית. זהו אזור שיש בו פעילות פלילית ברמה גבוהה והוא מגיב מאוד חזק לאירועים בעזה ויהודה ושומרון".

בהתייחסו לערביי ישראל סיפר דיסקין כי "היו 46 עצורים ב- 2010, לעומת 24 ב- 2009. התופעה ממשיכה להיות מצומצמת יחסית ומחוץ לקונצנזוס של ערביי ישראל. רוב העלייה בהקשר של טרור זה מהתארגנות בנצרת, שמזוהה אידאולוגית עם ה'צלפייה ג'יהדייה'". דיסקין התריע כי "בהיעדר טיפול מעמיק בבעיות האלימות ובאמצעי הלחימה הלא חוקיים המצויים במגזר הערבי, יש סיכוי להתרחבות תופעת אלימות על התפר שבין הפלילי ללאומני". הוא אף ציין כי בתי המשפט העירו לשב"כ כי נושא מכירו נשק זה נושא פלילי ו"אסור לשב"כ להתעסק בו".

"יש צורך בגבול, מעברי גבול ומשטרת גבולות בינינו לבין הפלסטינים"

בהמשך דבריו, מתח דיסקין ביקורת על מצרים בנשוא הברחות הנשק מסיני לעזה ואמר כי "רמת המשילות המצרית בסיני נמוכה מאוד. יש להם 14 ק"מ גבול עם רצועת עזה. הם לא מביאים למניעת הברחות. אם המצרים רוצים, הם יכולים לשים סוף להברחות בתוך 24-48 שעות. פעילות סיכול מצרית נחושה מתבצעת רק כאשר מזוהה איום מהותי לביטחון הלאומי של מצרים, וגם אז מדובר במבצעים נקודתיים. הם נמנעים, ככלל, מטיפול מערכתי משמעותי מול מערך ההברחות בסיני".

דיסקין דיבר גם על המצב עם הרשות הפלסטינית והעריך כי "חודש ספטמבר יהיה נקודת רתיחה", מהבחינה המדינית, משום שהיעד הפלסטיני הוא להגיע בספטמבר לאו"ם בכדי שיכירו בהם כמדינה. "זה לא אומר שזה מה שיקרה, אבל זה יעד שהם הציבו לעצמם. אם זה יקרה, זה יציב אותנו בסיטואציה בעייתית", סייג דיסקין את דבריו. משום כך, הוא הביע את דעתו ש"ישראל צריכה להביא למצב שיש גבול, מעברי גבול ומשטרת גבולות בינינו לבין הפלסטינים. גם אם זה גבול זמני ולא מוכר. אם לא נקפיד על כך, נמצא עצמנו בחיבור שלא יאפשר לנו את ההפרדה הזאת".

הוא דיבר גם על מה שהוא הגדיר כ"קיצוניות יהודית" וסיפר כי "מול הפלסטינים היו 409 אירועי חיכוך של יהודים – יידוי אבנים, הבערת צמיגים, תקיפה, ריסוס כתובות, השחתה. 108 אירועי חיכוך של יהודים מול כוחות הביטחון, לפעמים ללא סיבה. היו 16 אירועים של 'תג מחיר חשאי' של פעילי הגבעות של שריפת רכבים, בתים ומסגדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully