וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבדב ביריחו: "לא נשנה ההחלטה להכיר בפלסטין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.1.2011 / 16:10

במהלך ביקור היסטורי ברשות הפלסטינית הצהיר נשיא רוסיה כי ארצו אינה מתכוונת לשנות את הכרתה של ברית המועצות במדינה פלסטינית, שעליה הכריזה בשנת 1988

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב הגיע היום (שלישי) לביקור היסטורי ברשות הפלסטינית, שם נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ודן עמו בדרכים לחידוש תהליך השלום עם ישראל. לאחר קבלת פנים חגיגית ביריחו על ידי אבו מאזן ובכירי ההנהגה הפלסטינית, נוגנו שני ההמנונים ולאחר מכן שני המנהיגים נפגשו. במסיבת עיתונאים שקיימו לאחר הפגישה אמר מדבדב כי תמיכתה של רוסיה בסוגיה הפלסטינית "לא השתנתה". מדבדב אמר עוד כי רוסיה אינה מתכוונת לשנות את הכרתה של ברית המועצות במדינה פלסטינית, שעליה היא הכריזה בשנת 1988. "אז הכרזנו על ההחלטה, ואין בכוונתו לשנותה כעת", הסביר. הוא הוסיף כי "מדינה פלסטינית עצמאית היא אינטרס של כל עמי האזור".

עוד אמר מדבדב כי "רוסיה קיבלה החלטה בנושא ההכרה במדינה פלסטינית בסוף שנות השמונים של המאה שעברה. אנחנו תומכים תמיכה מלאה בזכותו של העם הפלסטיני להקים מדינה פלסטינית עצמאית ברת-קיימא שבירתה ירושלים המזרחית. אנו ניצבים רגע לפני כינון מדינה פלסטינית עצמאית, שכולם רק ירוויחו ממנה, בעיקר הפלסטינים והישראלים וכל עמי האזור".

אבו מאזן אמר במסיבת העיתונאים כי דן עם מדבדב "כיצד ניתן להציל את תהליך השלום מהמשבר שאליו הוא נקלע". הוא הודה למדבדב על עמדתה "היציבה" של רוסיה בעד הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים: "עמדה זו לא השתנתה", הוסיף. יו"ר הרשות קרא לישראלים "לבחור בדרך השלום משום שזהו האינטרס שלהם". מדבדב צפוי לחתום במהלך הביקור על שורה של הסכמי שיתוף פעולה כלכליים עם הרשות הפלסטינית.

עד כה לא ברור האם מתכוון מדבדב להכריז במהלך הביקור על הכרה במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67'. זאת על רקע דבריו הבוקר של בכיר פתח נביל שעת' בראיון לעיתון "אל-חיאת, לפיהם במהלך הביקור צפוי מדבדב לאשרר את הכרת ברית המועצות לשעבר במדינה פלסטינית משנת 1988. אם אכן יכיר מדבדב במדינה פלסטינית, תהא זו המדינה האירופאית הראשונה שעושה זו.

"ביקור היסטורי בכל המובנים"

הפלסטינים תולים תקוות רבות בביקורו של מדבדב ומגדירים אותו "ביקור היסטורי וחשוב". בכירי הרשות מתכוונים לנסות ולהשיג את תמיכתה של רוסיה בעמדה הפלסטינית הדורשת להקפיא את הבנייה בהתנחלויות לפני חידוש משא ומתן. ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת אמר כי לביקור יש "משמעות רבה" שכן רוסיה עומדת להצביע במועצת הביטחון בעד גינוי ישראל על רקע הבנייה בהתנחלויות.

מוקדם יותר אמר אבו מאזן לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית כי "ביקורו של מדבדב בפלסטין הוא היסטורי בכל המובנים. הוא בבחינת כתר המונח על ראשיהם של אזרחי העם הפלסטיני. אנחנו חשים גאווה והערכה כלפי נשיא רוסיה. הביקור הזה מביע את יחסי הידידות בין פלסטין ורוסיה ואת עומק הקשרים בין שני העמים. הביקור נועד להעביר מסר לפיו רוסיה עומדת לצד זכותו של העם הפלסטיני להקים מדינה עצמאית שבירתה ירושלים. זוהי עמדתה ההיסטורית של רוסיה, והביקור נועד לחדד זאת".

בשבועות האחרונים הכירו שבע מדינות מדרום אמריקה במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67', ביניהן ארגנטינה, ברזיל, אקוודור וצ'ילה. בכירי הרשות טוענים כי בשבועות הקרובים צפויות לעשות כמוהן מדינות מוספות כגון פרגוואי והרפובליקה הדומיניקנית. ראש השב"כ יובל דיסקין הזהיר היום בכנסת מאפשרות שמדינות אירופה עומדות להצהיר אף הן על היכרות במדינה פלסטינית עצמאית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully