וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד רה"מ: "מאות חולים בסכנת חיים"

אריאל נוי

18.1.2011 / 14:43

ההסתדרות הרפואית עתרה נגד רה"מ המכהן כשר הבריאות ונגד משרדי הממשלה בשל מחסור "מסכן חיים" של מיטות אשפוז במחלקות הפנימיות ובטיפול הנמרץ. "העומס בבתיה"ח בלתי נסבל"

ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) עתרה היום (שלישי) לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שבאופן רשמי נושא בתואר שר הבריאות, בטענה שנשקפת סכנה ממשית לחייהם של מאות חולים בשל מחסור במיטות אשפוז ביחידות לטיפול נמרץ בבתי החולים ובמחלקות הפנימיות. העתירה הוגשה אף נגד משרדי הבריאות והאוצר ונגד שירותי בריאות כללית.

בעתירה טוענת הר"י כי הימנעות המדינה מהוספת מיטות אשפוז, פוגעת פגיעה של ממש בזכות לטיפול רפואי, זאת לדבריהם בניגוד לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. הר"י מבקשת מבג"ץ שיורה להוסיף באופן דחוף ומיידי כ-100 מיטות אשפוז למחלקות הטיפול הנמרץ בבתי החולים בארץ.

כמו כן, העותרים דורשים שבג"ץ יורה על הכנת תוכנית פעולה קונקרטית להוספת 500 מיטות אשפוז נוספות למחלקות הפנימיות בתוך שנה, באופן שייתן מענה למחסור החמור במיטות אשפוז במחלקות אלה. בנוסף, הר"י מבקשת תוספת של אלפי מיטות אשפוז כלליות בעשור הקרוב.

"מיטות לכשליש מהחולים בלבד"

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר לוואלה! חדשות כי "ההסתדרות הרפואית נאבקת מזה שנים להוספת מיטות ולהתאמת התקינה הרפואית לצרכי האוכלוסייה בישראל. מצב הדברים מחייב מענה מיידי ונקיטת פעולה דחופה לשיפור המצב ולהצלת הרפואה הציבורית בטרם יהיה מאוחר מדי".

נכון לחודש ינואר 2011, קיימות מיטות אשפוז רק למעט יותר משליש מהחולים הנזקקים לטיפול במחלקות לטיפול נמרץ. 278 מתוך כ-787 חולים מונשמים המאושפזים בבתי החולים מאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ. זאת כשיתר החולים הזקוקים לאשפוז בטיפול נמרץ מאושפזים במחלקות השונות בשל מחסור במקום. משמעות הדבר היא שלמעלה מ-500 מטופלים מצויים בסיכון מוחשי לחייהם בשל המחסור במיטות.

השוואות בינלאומיות, במיוחד אלו הנעשות מול מדינות ה-OECD אליו הצטרפה ישראל באחרונה, מלמדות כי ישראל נמצאת בתחתית הטבלה ובירידה מתמדת בכל הנוגע למענה אשפוזי הולם לאוכלוסיה. ד"ר אידלמן הוסיף כי הר"י קוראת לאמץ את תוכנית אשפוז 2015, אשר גובשה במשרד הבריאות עוד בשנת 2005 ובה נקבע כי יש להוסיף 6,463 מיטות אשפוז כללי עד שנת 2015. התוכנית אף קבעה כי עד שנת 2025 יש להוסיף למספר זה כ-2,500 מיטות נוספות.

"תוכנית זו נשארה עד כה על הנייר ועל הממשלה לאמצה ולפעול ליישומה לאלתר", אמר ד"ר אידלמן, "העומס בבתי החולים ובמיוחד במחלקות הפנימיות ובמחלקות טיפול נמרץ הפך לבלתי נסבל. רק בחודש אוגוסט האחרון כינסנו את מנהלי המחלקות הפנימיות לכנס חירום בנושא. הכתובת היתה על הקיר ברורה וזועקת, אבל אף אחד לא מצא לנכון להגיב ולהתארגן בהתאם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully