וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור הגיורים בצה"ל: "איימו על הרב עובדיה"

18.1.2011 / 13:31

ח"כ חיים אמסלם תקף את הרבנים הליטאים המתנגדים לפסיקתו של הרב עובדיה, אשר הכירה בגיורים הנעשים בצה"ל וגילה כי נשלחו איומים לרבנים עמאר ויוסף. "האכילו מרורים גם את הרב דרוקמן"

חבר הכנסת חיים אמסלם (ש"ס) תקף היום (שלישי) בחריפות את הרבנים הליטאים במהלך דיון על חוק הגיור הצבאי וסיפר כי התקבלו איומים על הרב עובדיה יוסף ועל משפחתו לאחר שזה אישר את הגיורים הנערכים בצה"ל. במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת אמר אמסלם כי הוא "מברך על מהלכו של הרב עובדיה יוסף ורואה בו גם הנחיה לעתיד. כך הונהג גם לפני עשרות שנים ובכך הוא ממשיך את מסורת הפסיקה של רוב רובם של פוסקי ישראל לדורותיהם".

אמסלם הדגיש כי נוצר רושם מוטעה בדבר החלטתו של הרב עובדיה. "בעיתונות החרדית מציירים מצב לפיו הרב עובדיה פרץ דרך, אבל מה שהם עושים, זוהי הרפורמה האמיתית - הם מנסים להשליט את עמדתם על הזרם המרכזי ביהדות. בושה וחרפה למדינת ישראל שהרבנים הראשיים מתפקדים כזרוע הארוכה של הרבנים הליטאים, מתוך פחד".

אמסלם הבהיר כי הוא תומך בחוק הגיור הצבאי, אך הוסיף כי "אם יימצא פתרון טוב יותר, אתמוך בו בשמחה". כמו כן המשיך למתוח ביקורת על הרבנים הליטאים וביקש שלא לחשוש מההשמצות. "לכל הרבנים שפוחדים מהרבנים הליטאים, אני מבקש לצטט את הפסוק 'מי האיש הירא ורך הלבב ילך ויישוב לביתו'. התאזרו באומץ תורני ותמשיכו את מסורת הפסיקה".

"היהדות איננה מיסיונרית"

יושב ראש הוועדה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) התייחס לדברים וציין כי הוא כבר "הוכרז פורמלית כאפיקורס". אמסלם לא התרשם מדבריו של רותם והשיב כי "אני הקדמתי אותך בתואר הזה כבר לפני חודשיים, והרב עמאר לפני שבועיים. יושב איתנו גם הרב חיים דרוקמן, שאנחנו יודעים את כל המרורים שהאכילו אותו ושעוד לא הסתיימו. היו גם איומים והשמצות גם נגד הרב עובדיה ומשפחתו".

חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) שהביע התנגדות להצעת החוק, התייחס לדברים ואמר "היהדות איננה מיסיונרית. אם יש מישהו שבאמת ובתמים רוצה להיות יהודי, היהדות והגיור היא כדת וכהלכה. העמדה שלנו שצריך להקל בהליכים הטכנים לגיור שלא תהיה בירוקרטיה, אך לא לשנות כהוא זה ממכתבו של הרב עמאר. גיור יוכל לעשות רק מי שיקבל על עצמו עול תורה ומצוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully