וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ וכבל: לא פורשים ממפלגת העבודה

פנחס וולף

18.1.2011 / 13:12

חברי הכנסת עמיר פרץ, איתן כבל, דניאל בן סימון וראלב מג'אדלה החליטו לא לפרוש ממפלגת העבודה. "לא ניתן לברק לשאת את שם בן גוריון ורבין לשווא", אמר פרץ

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

חברי הכנסת עמיר פרץ, איתן כבל, דניאל בן סימון וראלב מג'אדלה, הודיעו בצהריים (שלישי) כי החליטו לא לפרוש ממפלגת העבודה. הארבעה הצהירו על החלטתם לאחר שבמהלך כל שעות היום קיימו התייעצויות ודיונים ממושכים בינם לבין עצמם אודות עתידם הפוליטי. "לא נאפשר לאופורטוניסט ברק לשאת את שמם של רבין ובן גוריון לשווא", אמר ח"כ עמיר פרץ, "ההחלטה על הפילוג נמצאת בידינו, יכולנו להחליט על כך כבר היום. הוא הכחיש את הפרסומים לפיהם ניהל מו"מ להצטרפות לקדימה ואמר כי "אין לא היה משא ומתן עם מפלגה אחרת, גם לא עם קדימה בראשות ציפי לבני".

קודם לכן תקף פרץ ביקורת על חברי הכנסת שחברו לברק שלדבריו קידשו את המשמעת הסיעתית. "רק חברי ברבעיה החזיקו בשארית כוחותיהם את ערכי העבודה. בחרנו לשמור על נשמת אפה של העבודה", אמר. "אני רוצה לברך את חברי ברביעייה שהחזיקו איתי את עדניה של מפלגת העבודה בעוד אחרים חגגו בשדות זרים. אנחנו ארבעה, אך זה פסיפס שמגלם את כל מה שמדינת ישראל צריכה".

חבר הכנסת איתן כבל אמר במסיבת העיתונאים כי "אנחנו באים עם ידיים מושטות לחלוטין. אנחנו מצפים ומקווים ורואים את העבודה המשותפת כתנאי הבסיסי, אין המלכות, אין מי שמצניח עלינו מנהיגים. יש עבודה משותפת". כבל הוסיף כי "אנחנו אחרי רעידת אדמה, אחת הקשות ביותר. ומתחילים את הכל מההתחלה. כדאי שמי שמקשיב יבין היטב את העניין הזה".

בתוך כך, בתום משא ומתן לילי שנגמר הבוקר, נחתם הסכם קואליציוני בין סיעתו החדשה של שר הביטחון אהוד ברק, "העצמאות" לבין סיעת הליכוד לגבי חלוקת התיקים לסיעה החדשה. על פי הסיכום, ברק יישאר בתפקידו כשר הביטחון, שר החקלאות שלום שמחון יעבור למשרד התמ"ת, סגנית שר התמ"ת אורית נוקד תהיה שרת החקלאות, וסגן שר הביטחון מתן וילנאי ישודרג לדרגת שר ויהיה אחראי על העורף ועל ענייניי מיעוטים במשרד הביטחון. המשרד לענייני מיעוטים, בראשו עמד אבישי ברוורמן, יבוטל.

אתמול הודיע ברק במפתיע על פרישת מפלגת העבודה מהממשלה והקמת סיעה חדשה, 'עצמאות'. ועדת הכנסת אישרה את הפילוג ברוב של 11 חברי כנסת אל מול שלושה מתנגדים ונמנע אחד. בביקור בחטמ"ר שומרון אמר ברק כי "יצאנו לדרך חדשה פוליטית, אבל אני חושב שלא כאן בתוך בסיס צבאי זה המקום לדון בדברים האלה. הנה באנו כדי לתת לחיילים טפיחה על הכתף, ללחוץ את היד למפקדים ולהבטיח שהדרג המדיני ימשיך להסתכל גם על האופק המדיני".

  • עוד באותו נושא:
  • עמיר פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully