וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרזת העצמאות: לא באמת תקום מפלגה כזו

עוזי ברעם

18.1.2011 / 7:43

הסיעה החדשה שמכנה את עצמה "עצמאות" הולכת בעצם לאובדן עצמאותה הפוליטית, כיוון שבהיעדר כוח פוליטי שומה עליה לתמוך בממשלה ללא ערעור אמיתי.

למי שניתן לקרוא היום "מפלגת עצמאות" זה דווקא למפלגת העבודה, שיכולה לבחור את דרכה לאחר שהמשקולת הנוראה שרבצה על כתפיה פינתה את מקומה לעצמאות מחשבתית, ערכית ופוליטית.

"הפרישה - יד לליברמן"

ליבי ליבי עם חברי הכנסת שהלכו עם אהוד ברק, חלקם נראו לי אנשים אמינים ובעלי מוסר פוליטי. הצעד שעשו מניח אותם במקום שממנו רצו כל שנותיהם לברוח. כל הדיבור על "חזרה לדרך המרכזית" אינו אלא חזיון תעתועים שאין לו מהות ואין לו תכלית.

באיזו שעה בחרו ברק ואנשיו לפלג את המפלגה? דווקא כאשר חקיקה גזענית בוקעת מהמשכן, שעה שהמאבק אינו רק על הנושא המדיני, אלא גם על נפשה של המדינה.

בפרישתם לא נתנו יד רק לנתניהו - הם הושיטו ידם לאביגדור ליברמן ולדרכו המסוכנת. שעה שהמרכז הפוליטי והשמאל הציוני מחזקים ידיים נגד דרך זו, בתמיכת אישים כבני בגין, דן מרידור וראובן ריבלין, באים ברק וחבריו לומר כי זו אינה המערכה שלנו. אנו פורשים ממנה. אנו רוצים להיוותר בחיים הפוליטיים כמעט בכל מחיר.

* * *

אהוד ברק פורש כיוון שראה שמפלגת העבודה גמרה אומר להעבירו מתפקידו. חבריה לא ראו בו עוד מנהיג או חבר לדרך של אמת. חבריו לסיעה, שפרשו איתו, ראו את התאדות מפלגתם בראשותו ובחרו בניסיון של מילוט אישי בתקווה של ברית פוליטית עם גורמים בימין. אהוד ברק רצה בצעדו זה לגזור כליה על מפלגתו. בסודיות שאפיינה את תפקודיו בעבר, "הוריד" פצצה על המרקם הפוליטי בארץ. הוא יכול להצליח בדרכו כיוון שמפלגת העבודה הופכת לסיעה קטנה בכנסת. לכן חשוב מכל עבור אפשרות קיומה הוא החזקת השלד של שמונה חברי כנסת והסכמה על מועדי בחירות פנימיות והיערכות פוליטית ואידיאולוגית.

פרישתם של החמישה תתורץ בידי פרשנים ברצון לסייע לממשלה בניהול המשא ומתן, אבל תירוץ זה כולו תלוי על בלימה. ברק וחבריו ערקו מהמאבק בתוך מפלגת העבודה על דרכה ועל כיוונה, על האוריינטציה המדינית שלה ומהמאבק שלה, מול הפופוליזם הגואה.

* * *

ייתכן שיש מקום להקמת מפלגת מרכז?שמאל חדשה ומגובשת. אבל מפלגת העבודה חייבת לחבור אליה לא כאיבר מדולדל, אלא כיחידה שיש לה הסכמות ועמדות.

קשה למי שראה את מפלגת העבודה בשעותיה היפות להפנות עיניו למהלך הפגום האחרון.

החמישייה הפורשת לא תקים מפלגה ולא תנועה, שהרי על מנת להקים משהו עליך לעמוד על רגליך ולא לפנות לשוקת ריקה ממים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully