וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: כמאה איומים על שטחים פתוחים בישראל

אריאל נוי

18.1.2011 / 6:00

דו”ח של החברה להגנת הטבע קובע כי למרות ההישגים הרבים השנה, כמאה פרויקטים עוד מאיימים על השטחים הפתוחים בישראל. בכיר בחברה: ”קוראים לציבור להמשיך במאבק”

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: דורון שטיין)

כמאה פרויקטים ותוכנית בנייה מאיימים על השטחים הפתוחים בישראל, מתוכם 24 נוספו בשנה האחרונה – כך עולה מדו"ח של החברה להגנת הטבע המתפרסם היום (שלישי). בין האיומים החדשים: הרחבת העיר רחובות, בניית רובע חדש באשדוד הגובל בדיונת החול הגדולה, גן אירועים ביער להב בדרום, ותוכניות להקמת כפר נופש באתר עתיקות בנגב.

לרגל פרסום הדו"ח ערכה החברה להגנת הטבע סקר העוסק בעמדות הציבור בנושא השטחים הפתוחים. בין היתר העלה הסקר כי 75% סבורים כי השטחים הפתוחים משפיעים על איכות האוויר, ורק 6% חושבים כי המדינה שומרת על השטחים האלה.

מחבר הדו"ח, מנהל תחום התכנון בחברה להגנת הטבע, איתמר בן דוד, אמר לוואלה! חדשות כי "15 מאבקים למען השטחים הפתוחים הוכתרו בהצלחה השנה, בהם חוף פלמחים, חיבור קידוחי דלית ותמר בחוף הכרמל, פארק השרון ומרחב נחל פולג, וחולות סמר".

"להילחם ברפורמת התכנון"

לדברי בן דוד, ההצלחות נובעות ממעורבות של תושבים וקואליציות של ארגונים: "מאמץ משותף של אנשים וקהילות, לצד תמיכה של ארגונים ועמותות ציבוריות מקצועיות, יכול להניב הצלחות רבות ומשמעותיות, גם ברמה המקומית וגם ברמה הארצית והלאומית". הוא הוסיף כי האיום הנפוץ ביותר על שטחים פתוחים נובע מפרויקטים של מגורים ופיתוח עירוני.

ראש אגף שמירת סביבה וטבע בחברה להגנת הטבע, ניר פפאי, אמר כי "בשנה האחרונה חלה התקדמות משמעותית ביישום מדיניות בת קיימא בכל הקשור לשימוש מושכל בקרקע. יחד עם זאת, על ההצלחות מעיבה הרפורמה בחוק התכנון, אשר קידומה ממשיך בימים אלה בכנסת. הרפורמה, המקודמת במסווה של 'סגירת מרפסת', מהווה איום מערכתי על יכולתה של החברה האזרחית בכלל והחברה להגנת הטבע בפרט, להשפיע על דמותה של הארץ, מכיוון שעיקרה הוא חיזוק יכולותיהן של הממשלה ושל הרשויות המקומיות לקדם מיזמי נדל"ן ותשתית".

פפאי הוסיף, כי "הרפורמה בתכנון ובבנייה הוא אחד האיומים המשמעותיים. אני קורא ל אנשים להיאבק מול הרפורמה וגם נגד האיומים הקיימים שהוצגו בדו"ח: לא לשבת בבית אלא לצאת למאבקים לאיכות חיים טובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully