וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא אישור סופי: מסע נגד ההשתמטות ייצא לדרך

יהושע בריינר

17.1.2011 / 22:27

60 ארגונים מתכוונים לצאת מחר למסע אלונקות מהבקו"ם לירושלים כמחאה נגד ההשתמטות. "שרשרת ההתנדבות והנתינה שפעלה מדור לדור עומדת בימים אלו בסכנת התפרקות"

ערב לפני היציאה לדרך, המשטרה עדיין לא אישרה למארגני צעדת המחאה נגד ההשתמטות לצעוד בירושלים, כך אומרים הערב (שני) מארגניה. עם זאת, עשרות ארגונים צפויים לקחת חלק החל ממחר בבוקר בצעדת הענק לבירה תחת הכותרת "מסע אלונקות" בקריאה לחלוקה שווה בנטל השירות הצבאי או הלאומי לכל אזרחי המדינה. על אף שטרם קיבלו את האישור הרשמי לעלות לירושלים, תצא הצעדה מחר בשעות הבוקר מבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, משם תעבור דרך רמלה ומודיעין, והלאה לכיוון ירושלים.

הבוקר שלחו ראשי 60 הארגונים הנוטלים חלק במצעד מכתב לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בקריאה לאשר את הצעדה. ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה לפנייה כי "המשטרה והמארגנים מנסים למצוא מסלול צעידה שיהיה מקובל על שני הצדדים".

בצעדה נוטלים חלק אגודות הסטודנטים, תנועות נוער, תנועות פוליטיות, ארגוני חיילי מילואים ותנועות נוספות. בסיום הצעדה צפויים הצועדים להתכנס בכיכר פריז מול בית ראש הממשלה, שם ינאם בין היתר עו"ד אלדד יניב, ממקימי תנועת השמאל הלאומי וכן אישים פוליטיים נוספים. המארגנים מצפים שאלפי צועדים יעשו עימם את הדרך ממרכז הארץ לירושלים, זאת במטרה להעביר מסר לפיו השירות הוא חובה.

"שרשרת ההתנדבות והנתינה שפעלה מדור לדור עומדת בימים אלו בסכנת התפרקות", כתבו הבוקר חברי מועצת התלמידים הארצית הלוקחת חלק ביוזמה במכתב לשרי הממשלה . "הזהות הלאומית החלה להיטשטש , ויש נערים ונערות המצהירים בריש גלי שאין ברצונם לשרת את המדינה וכי תרומה למדינה מהווה עליהם נטל כבד שאין הם מוכנים לעמוד בו. אנחנו מקיאים מתוכנו את כל אותם נערים ונערות שטוענים כי 'שירות צבאי או אזרחי הוא בזבוז זמן' או 'אינו בשבילם כי הם אינם מתאימים למסגרת'. חייב כל אזרח בישראל לזכור מדי רגע ורגע כי הוא אינו חי במדינת ישראל בזכות עצמו אלא בזכות מאות אלפי אנשים שהקדישו מזמנם ומרצם או אף את חייהם למענו".

  • עוד באותו נושא:
  • השתמטות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully