וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: נשים יוכלו להקפיא ביציות לא מופרות

אריאל נוי

18.1.2011 / 0:00

משרד הבריאות פירסם תקנה המתירה הקפאת ביציות לנשים בגילאי 30 עד 41 שטרם נישאו או המעוניינות לדחות את הריונן לשלב מאוחר יותר. המומחים מסייגים: "זה פיתרון קצה"

משרד הבריאות פירסם הלילה (שלישי) את התקנה המתירה הקפאת ביציות, לנשים בגילאי 30 עד 41 שטרם נישאו, או המעוניינות לדחות את הריונן לשלב מאוחר יותר. מעתה תוכלנה נשים להקפיא ביציות במימון ציבורי עקב התוויות רפואיות מקצועיות אצל האישה או בן זוגה, כולל גם מצבים לפני טיפולים שעלולים לפגוע בשחלות.

עורכת דין מירה היבנר-הראל, היועצת המשפטית של משרד הבריאות, מסרה לוואלה! חדשות כי "בניגוד למה שהיה קיים, עתה יתאפשר לנשים לשאוב ביציות לצורך פיריון אם הן לא מצאו בן זוג. התקנה מאפשרת עד ארבע שאיבות או עד 20 ביציות".

לדברי היבנר, במשרד הבריאות ראו בהקפאת הביציות "צורך חברתי". זאת, למרות שידוע כי אחוזי ההצלחה של שיעור ההריונות לאחר ההקפאה והפשרת הביציות, הינו נמוך יחסית לשיעור ההצלחה המקובל בביצוע הפריה חוץ-גופית עם ביציות "טריות" או ביציות מופרות מוקפאות.

"זה לא פיתרון ראשוני"

"אנחנו מאד מצדדים במשפחתיות. בכל מקרה, הקפאת ביציות זה לא פיתרון ראשוני. העדיפות היא תמיד לביצית טרייה. האישה שמקפיאה את הביציות שלה, צריכה לקחת בחשבון שלא תמיד ייצא מזה ילד. זה פיתרון קצה ולא התחלה", הבהירה היבנר.

פרופ' דרור מאירוב, מומחה למיילדות ולגינקולוגיה במרכז תחום שימור פוריות בבית חולים שיבא בתל השומר, הסביר על מה המהומה. "הביצית הינה התא הגדול ביותר בגוף. בגלל גודלה קשה היה להקפיא את הביצית בלי לגרום לה נזק. בשנים האחרונות התפתחה טכנולוגיית הקפאה מיוחדת שהעלתה את שיעור הישרדות הביציות ל-80-90%. בארץ נעשה שימוש בשיטה לשימור פוריות בנשים שעוברות טיפולים כימותרפיים".

לדברי פרופ' מאירוב, אישה נולדת עם כל מאגר הביציות שלה. במהלך חייה נעלמות לה כל הזמן ביציות. "זהו תהליך בלתי הפיך ואף אינו ניתן לעצירה סטטיסטית. מגיל 35 קיימת ירידה באיכות הביציות, המתבטאת בירידה ביכולת הביציות המופרות להשתרש ברחם. בנוסף, קיימת עלייה בשיעור ההפלות. סיכויה של אישה הפונה לטיפול מעבר לגיל 41 להרות מהביציות שלה וללדת ילד בריא, שואף לאפס".

ד"ר בעז וייס, מומחה להיריון בסיכון גבוה ברפואת העובר, בבית החולים שיבא בתל השומר הוסיף כי "מדובר בנושא חדש עם אפשרויות מבטיחות לעתיד. היישום שלו כיום פחות יעיל ממה שהנשים חושבות על זה". במשרד הבריאות הבהירו כי היקף המידע באשר לבריאותם של הילדים אשר נולדו בעקבות השימוש בטכניקה זו עדיין מועט בשל העובדה שטרם חלף מספיק זמן מאז נולדו ילדים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully