וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינוי יעוכב? התגלו ראיות חדשות בפרשת גלנט

גלעד גרוסמן

18.1.2011 / 0:01

חקירת החשדות בדבר השתלטות כביכול של הרמטכ"ל המיועד במושב עמיקם נמשכת: מבקר המדינה העביר ליועץ המשפטי חומרים חדשים שהעלתה חקירתו

מבקר המדינה העביר שלשום (ראשון) לפרקליטות המדינה חומרים מבדיקה שערך בנוגע לטענות שהועלו בדבר שימוש שלא כדין בקרקע במושב עמיקם על ידי הרמטכ"ל המיועד, האלוף יואב גלנט. בהודעה שנמסרה היום לבג"ץ מטעם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, נמסר כי בחומרים שהעביר המבקר ישנם נתונים שלא היו בפני הגורמים שעסקו בנושא עד כה, והיועץ ביקש מהמבקר לזרז את השלמת הליך הבדיקה שמקיים משרדו בנושא.
‏‏
בג"ץ דרש בשבוע שעבר מהיועץ המשפטי לממשלה לספק הבהרות בתוך עשרה ימים בנוגע לשאלה כיצד נוספו "בטעות" 350 מ"ר לשטח הנחלה של גלנט במושב. בעקבות העתירה שהגישה התנועה הירוקה לבג"ץ, ביקשו השופטים מהמדינה לפרט אילו צעדים ננקטו כבר לתיקון הטעות, שנתגלתה בפברואר 2008, לרבות הרמה המעשית, ומהו לוח הזמנים המשוער לתיקון.

בנוסף, דרש בית המשפט הבהרות בנוגע להקצאת קרקע חקלאית בהיקף של 35 דונם ולסיבות לכך שבתיק אחר מסרה המדינה, כי משפחות נוספות קיבלו הקצאה דומה, בעוד מתשובת המדינה לעתירה עולה כי גלנט היה היחיד שקיבל הקצאה כזאת, ואילו שכניו שפנו למנהל מקרקעי ישראל בבקשה להקצאה דומה נדחו.

בהודעה מטעם היועץ נכתב כי המבקר העביר לפרקליטות ממצאים שעלו במהלך הבדיקה שנעשתה עד כה. "מדובר בבדיקה שטרם הושלמה והיא מצויה עדיין בשלבי עבודה, ובפרט, הנתונים שנחקרו טרם הועברו להתייחסות הגורמים הנוגעים בדבר לקבלת התייחסותם". היועץ ביקש לדחות את מתן ההבהרות שנתבקשו על ידי בית המשפט עד לאחד בפברואר, בטרם כניסת גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

היום גם התקיים דיון בעתירה שהגישה תנועת "יש גבול" נגד מינוי גלנט בשל חשדות לביצוע פשעי מלחמה בעת שפיקד על מבצע עופרת יצוקה. השופטים מתחו ביקורת על העותרים, ואמרו בין השאר כי העתירה למעשה מכוונת נגד כל המטכ"ל ולא רק נגד גלנט. "כל גורם צבאי בכיר לא יכול להישקל מינויו לתפקיד הרמטכ"ל כי יש חשד שהוא היה מעורב בפשעי מלחמה", העיר השופט עוזי פוגלמן.

עדכון ראשון: 20:09

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully