וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קופ"ח מכבי מונעת ממבוטחיה טיפולים בשיבא"

אריאל נוי

17.1.2011 / 19:39

במכתב ששלח למנכ"ל משרד הבריאות, טוען מנהל המרכז הרפואי שיבא כי קופת החולים מכבי מכריחה את מבוטחיה להפסיק טיפולים הניתנים להם במרכז בניגוד לחוק

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופסור זאב רוטשטיין פנה לפני מספר ימים למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, בו הוא טוען כי קופת חולים "מכבי" מונעת ממטופליה להמשיך ולקבל טיפולים במרכז. במכתב ששלח רוטשטיין הוא מונה מספר דוגמאות ל"מדיניות מפלה הננקטת על ידי מכבי שירותי בריאות כלפי מבוטחיה המבקשים לקבל המשך טיפול רפואי במרכז הרפואי שיבא".

לדבריו, הקופה מערימה קשיים ומסרבת לנפק טופס 17 למבוטחיה המבקשים להגיע למרכז בתל השומר. כתוצאה מכך, אומר רוטשטיין, עשרות ממטופלי הקופה, ביניהם גם חולים אונקולוגים, חולי לב וילדים, אינם יכולים להמשיך את רצף הטיפולים שלהם בשיבא כנדרש בחוק.

לדברי בכירים בשיבא, במרפאות בית החולים התקבלו בשבוע האחרון עשרות שיחות טלפון של חולים זועמים, ביניהם, חולה אונקולוגית המטופלת בבית החולים מזה שבע שנים ועברה בו את כל הטיפולים. לדברי גורמים בשיבא, החולה נאלצה להשאיר פיקדון עצמי לאחר שהקופה סירבה לנפק לה טופס 17 עבור בדיקת MRI חשובה.

"צעדים אלה מצד הקופה הינם מנוגדים לחוק, מפלים, פוגעים פגיעה קשה ולא מוצדקת במבוטחיה, ולכן מבקש בית החולים שתפעיל את סמכותך על פי דין, ותורה לקופה לחזור בה ממדיניותה זו ולפעול על פי הסדרי הבחירה כאמור בחוק ביטוח בריאות ממלכתי", מסכם רוטשטיין את פנייתו לגמזו.

מכבי: "שיבא מטעה את הציבור"

ממכבי נמסר לוואלה! חדשות כי "דווקא בשיא עונת השפעת שיבא גירש אחיות של מכבי שתפקידן לתאם את תהליך השחרור של חולים בתום האשפוז. משרד הבריאות חייב לפעול במהירות לחידוש ההסכמים בין בתי החולים לקופות החולים. היעדר ההסכם משרת את בתי החולים אך פוגע באלפי מטופלים. המדינה חייבת להחליט האם היא רק מנהלת של בתי החולים הממשלתיים או גם אחראית על מערכת הבריאות."

לדברי מכבי "שיבא מטעה את הציבור ופוגע בשרות לאלפי חולים. בעשרה ימים הראשונים של שנת 2011 הופנו לשיבא 6,486 מטופלים וזאת לעומת 5,325 מטופלים שהופנו בתקופה המקבילה בשנת 2010. העובדות מדברות בעד עצמן ומוכיחות כי מכבי הגדילה בתוך שנה ב-22 אחוזים את היקף ההתחייבויות שהיא מנפקת לחבריה בשיבא".

במכבי מדגישים כי כל מטופל אשר יש צורך רפואי לטפל בו דווקא בשיבא, יקבל לשם כך התחייבות ללא כל עיכוב, "יעידו על כך אותם אלפים שכבר הופנו לשיבא מתחילת השנה. עוד יודגש כי כל מטופל הזקוק להתחייבות לשיבא במסגרת רצף טיפולי, יקבל התחייבות בהתאם. לאורך שנים ובעידוד משרד הבריאות, פועלת מכבי על מנת לעבות ככל הניתן את השרות בקהילה ומפנה כמה שיותר מטופלים למסגרות אלה. בכל מקרה, כל מטופל יקבל את מלוא הטיפול הרפואי הטוב ביותר לו הוא נזקק. חובתנו לחולים והזכות להעניק להם שירות היא מהות הקיום שלנו וחבל כי בית החולים שיבא משתמש בחולים כאילו היו כלי משחק על המגרש הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully