וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיבוצים כועסים על נוקד: "שתשיב את המנדט"

רמי שני

17.1.2011 / 18:43

בתנועה הקיבוצית תקפו בחריפות את חברת הכנסת, שהצטרפה למפלגה החדשה של ברק למרות שנבחרה לכנסת כנציגת הקיבוצים במפלגת העבודה. "עליה להתפטר כדי שנעמיד במקומה חלופה ראויה"

בתנועה הקיבוצית תקפו היום (שני) בחריפות את ח"כ אורית נוקד, חברת קיבוץ שפיים, אשר חברה ליו"ר מפלגת העבודה לשעבר, אהוד ברק, והצטרפה לסיעת "העצמאות" שהקים. נוקד נבחרה למפלגת העבודה כנציגת מחוז הקיבוצים, וחברים בתנועה הקיבוצית אמרו כי בעקבות הצעד, הם מצפים ממנה להתפטר מהכנסת ולהחזיר את המנדט לתנועה כדי להעמיד במקומה חלופה ראויה.

עם זאת, התגובה הרשמית של מזכיר התנועה הקיבוצית המאוחדת, זאב שור, ושל מזכירת מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה, חני מרשק, היתה מתונה יחסית. "אנו מצרים על המהלך ועל הדרך שבה נקטה", אמרו השניים. חבר הכנסת לשעבר, חגי מירום, סבור כי נוקד יכולה להישאר בתפקידה. "היא נבחרה לכנסת וככל שאני יודע, יש סיכויים שהיא תקבל תפקיד של שר", אמר. "מי שדורש היום את התפטרותה, יכול להיות שימצא את עצמו משחר לפתח משרדה".

בתנועה הקיבוצית בוחנים בזהירות את הצעד שביצעו ברק וארבעת חבריו למפלגה. התגובה הראשונה של מזכיר התנועה, זאב שור, הייתה אנחת רווחה. "מפלגת העבודה הקימה את המדינה וזהו לא סוף דרכה. זה אינו סוף התהליך אלא המשכו", אמר. "היום אפשר להביט בעיני הציבור ביושר, וניתנת לנו ההזדמנות לשינוי ולעשייה חברתית, ולחתירה לשלום, אותם זנחה 'העבודה' בישיבתה בממשלה. עתה, עלינו לפרוש מהממשלה הימנית של נתניהו וליברמן, לשמור על הדמוקרטיה, לשרת את המדינה מהאופוזיציה ולהוביל את 'העבודה' לדרך חדשה".

לדעה זו, שותפה גם מרשק, שאמרה כי "למפלגת 'העבודה' מקום חיוני ומרכזי במפה הפוליטית, ואנו סבורים שמהלך זה יחזיר חברים רבים לתמוך בדרכנו". התנועה הקיבוצית תקיים מחר כנס מיוחד לאור ההתפתחויות הפוליטיות. נציגי הקיבוצים, צפויים לקרוא בכנס לראשי התנועה לדרוש מאורית נוקד להתפטר מהכנסת. חברי הכנסת המתפטרים, הוזמנו לכינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully