וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצורים ופצועים בפינוי הכפר הבדואי אל עראקיב

איילה חננאל ורמי שני

17.1.2011 / 18:38

כוחות מנהל מקרקעי ישראל וכוחות משטרה הגיעו לכפר הבדואי אל עראקיב על מנת לפנותו פעם נוספת. במהלך עימותים שפרצו במקום נעצרו עשרה מהמפגינים ושלושה מהם נפצעו

עימותים פרצו הערב (שני) בין תושבי הכפר הבדואי אל עראקיב ומפגינים נוספים לבין כוחות משטרה אשר הגיעו למקום זה היום השני ברציפות על מנת להרוס מבנים בכפר. העימותים פרצו לאחר הרס הבתים כאשר המשטרה ניסתה למנוע מהתושבים לחזור ולבנות את בתיהם מחדש. במהלך העימותים נפצעו חלק מהמפגינים מפגיעת כדורי גומי ועשרה נעצרו והובאו לחקירה במשטרת רהט. בין העצורים נמצא גם פרופסור גדי אלגזי מאוניברסיטת תל אביב וחיה נח מהפורום לקיום בנגב. לטענת המפגינים, כוחות המשטרה מונעים מהם לצאת מחוץ לתחום בית הקברות הנמצא בסמוך לכפר.

גם אתמול התעמתו כוחות המשטרה עם מפגינים בעת ביצוע פעולות הריסה ושלושה בני אדם נפצעו באורח קל במהלכם. התושבים התעמתו עם השוטרים שאיבטחו את כוחות המינהל האזרחי שביצעו את הפינוי. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. כמו כן, המשטרה עיכבה שני בני אדם לחקירה בחשד שניסו למנוע את הפינוי.

סלים אבו איסמעיל תושב הכפר אמר כי "כיסחו את הילדים. כל אחד מהתושבים קיבל איזה ארבעה חמישה כדורים. כל מי שמנסה לקום נותנים בו עוד כדור. רק בסרטים ראיתי כאלה דברים". רועי בל פעיל בתנועת התחברות-תראבוט אמר לוואלה! חדשות כי "ביומיים האחרונים נמחק כפר בישראל. במשך מרבית היום הזה תושבי הכפר היו במצור בבית הקברות של הכפר בעודם מביטים בשאריות בתיהם מפונים על גבי משאיות כאשר הקרקע נחרשת על ידי דחפורים כדי למחוק כל זכר - לא רק לכפר אלא גם למאבקם של התושבים, ולהכין את הכול לנטיעת העצים על ידי קק"ל".

זוהי הפעם התשיעית בה מפונה הכפר בחודשים האחרונים. לטענת המדינה, הבדואים התיישבו במקום בניגוד לחוק. בוועד אל-עראקיב דוחים את טענות המינהל וטוענים כי הבעלות על הקרקע עדיין לא הוכרעה והיא נידונה בבית המשפט. מדובר בתושבים שפונו מהמקום בשנות ה-50' ושבו להתיישב בו לפני כעשור.

  • עוד באותו נושא:
  • אל עראקיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully