וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' על הפילוג: "היום הוקמה סיעת אקירוב"

17.1.2011 / 17:37

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "ציר ברק-נתניהו הוא ציר אקירוב-קיסריה", וקראה לחברי מפלגת העבודה להתכנס עוד היום ולבחור יו"ר מוסכם למפלגה. כבל: "לבני ראויה לראשות הממשלה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

"סיעת אקירוב", כך כינתה הערב (שני) ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) את הסיעה החדשה שהקימו היום יו"ר המפלגה לשעבר אהוד ברק וארבעת חברי המפלגה לשעבר שהצטרפו אליו. יחימוביץ' הבהירה כי "ציר ברק-נתניהו שחוזק היום הוא ציר אקירוב-קיסריה, ועם כל הדחייה שהחיבור הזה מעלה זוהי הזדמנות למפלגת העבודה לחדד את מסריה ולהשתקם".

יחימוביץ' קראה לשמונת חברי מפלגת העבודה הנותרים לבחור יו"ר חדש ומוסכם למפלגה עוד היום. "אני קוראת לחברי סיעת העבודה להתגבר על היריבויות הפנימיות, לחבור יחדיו כל השמונה, להתכנס עוד היום ולבחור יו"ר סיעה מוסכם", אמרה. "עלינו להודיע רשמית על הליכה לאופוזיציה ולתפקד מעתה כאופוזיציה פעילה המציגה אלטרנטיבה ערכית, סוציאל-דמוקרטית, ציונית לסיעת אקירוב שהוקמה היום".

בתוך כך, חבר הכנסת איתן כבל, התייחס אף הוא למצב הפוליטי נוכח הפרישה ואמר כי יו"ר קדימה, ציפי לבני, היא היום הראויה ביותר לתפקיד ראש הממשלה. עם זאת, כבל הבהיר כי האמירה הזו לא מעידה על הצטרפות אפשרית לקדימה. "מעולם לא ניהלתי משא ומתן ולא ביקשתי להתפקד", אמר כבל, "זה לא שקדימה היא לא אופציה, בהחלט אופציה, אבל לא היחידה".

מוקדם יותר התפטרו מתפקידם בממשלה חברי המפלגה, שר התעשייה המסחר והתעסוקה בנימין בן אליעזר, שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג והשר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן. הבוקר הודיע שר הביטחון, אהוד ברק, וארבעת חברי המפלגה לשעבר, מתן וילנאי, שלום שמחון, אורית נוקד ועינת וילף, על התפלגותם מהמפלגה והקמת סיעה חדשה בשם "העצמאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully