וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר נדקר בליבו, הרופא סתם החור עם האצבע

קובי מנדל

17.1.2011 / 19:12

צעיר בשנות ה-20 לחייו הגיע לבית החולים רמב"ם ללא סיכוי לשרוד, לאחר שנדקר בליבו. תושייתו של הרופא שטיפל בו, ד"ר מועאד פראג', שסתם את החור בלב עם אצבעו, הצילה את חייו

חייו של צעיר בשנות ה-20 לחייו ניצלו בחדר המיון בבית החולים רמב"ם הודות לתושייתו של הרופא התורן ד"ר מועאד פראג'. הצעיר הובא לפני מספר ימים לחדר הטראומה בבית החולים כשהוא סובל מפציעת דקירה קטלנית בליבו, וללא סימני חיים. כמה דקות לפני כן, נמצא הצעיר לא רחוק מבית החולים, כשהוא מחוסר הכרה ומדמם, בעקבות אירוע אלימות בו היה מעורב.

מבדיקה ראשונית, הסתבר כי החור שבליבו של הפצוע, לא מותיר לו סיכויים לשרוד את הפציעה. ד"ר מועאד פראג', הרופא התורן שקיבל את הפצוע, החליט לקחת את העניינים לידיו, תרתי משמע, ובזמן שהוא מחזיק את ליבו של הפצוע בידו, ולמעשה אוטם את הנקב עם אצבעו, הובהל הפצוע לחדר הניתוח.

"כשהצעיר הגיע למיון הוא כבר לא הראה סימני חיים", מספר ד"ר פראג', "במקרים של פציעות טראומה, כשאנחנו יודעים שעברו רק כמה דקות מאז שהידרדר מצבו של הפצוע, אנחנו מעריכים שהסיבה היא איבוד רב של דם ואנחנו מנסים לתת לו את מירב הסיכויים. הדרך היחידה להציל את החולה היא להנשים אותו, ולפתוח את דופן בית החזה כדי לטפל בפציעה, וכך עשינו גם הפעם. ראינו מיד שהדם עטף את הריאות ואת שק הלב, אך הלב עצמו היה ריק מדם וזו הסיבה שהוא הפסיק לפעום".

הלב חזר לפעום

בחדר הטראומה של רמב"ם מטפלים מדי פעם בפציעות דקירה, אך פציעה זו היתה מורכבת יותר. להב הסכין פגעה בחלקו האחורי של הלב והנקב נוצר בחלקו המוסתר של האיבר החיוני. בכדי לייצב את מצבו של הפצוע, החדירו הרופאים, ד"ר אליאס מטאנס וד"ר פראג', נוזלים ודם לגופו, באמצעות עירוי. בתוך זמן קצר הפצוע החל להראות סימני חיים, אך בשל הנקב בליבו, הדם לא הצליח להשלים את מחזור הזרימה בגוף, והמשיך לזלוג מהלב החוצה. בזמן שד"ר פראג' עיסה את ליבו של הפצוע, הוא הבחין בדליפת הדם ובמקורה, וכך כשהוא מחזיק את ליבו של הפצוע בידו, הוא סתם את הנקב בעזרת אחת מאצבעותיו.

בתוך עשר דקות מרגע הגעתו של הפצוע לרמב"ם, הוא הועבר לחדר הניתוח, כשבדרך לשם, התלווה ד"ר פראג' לאלונקה ולא עזב את הלב. במשך למעלה משעתיים, עמל צוות רב-תחומי שכלל רופאים ממחלקות כירורגית חזה, כירורגית כלי דם וכירורג לב על טיפול בפציעה שסיכנה את חייו של הפצוע.

לאחר מספר ימים בהם שכב הפצוע במחלקה לטיפול נמרץ, הוא התאושש והועבר למחלקה רגילה כשהוא מתקשר בצלילות ומתנייד בכוחות עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully