וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרה כנופייה שהטילה אימה על בתי הבושת בת"א

איילה חננאל

17.1.2011 / 15:45

במשך חודשים הטילו ארבעה חשודים אימה על בתי הבושת הפועלים בת"א. הם נהגו על פי החשד לפשוט על מכוני הליווי, להכות את הנשים שעבדו במקום ולשדוד את הקופה

אחרי ארבעה חודשים בהם הטילו אימה על תעשיית הזנות בתל אביב, עצרו היום (שני) שוטרי ימ"ר תל אביב ארבעה חשודים שהשתייכו ככל הנראה לכנופיה ששדדה באלימות למעלה מארבעה בתי בושת בעיר וסחטה באיומים בעלי מכוני ליווי. בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרם של החשודים בשבוע ימים.

ארבעת החשודים, רפאל דוידוב, סרגיי גרבניוק, זאזא מגרלשווילי ויעקב מושאילוב מוכרים היטב למשטרה. מושאילוב אף הורשע בעבר בגין השלכת רימון רסס לעבר רכבו של אסי אבוטבול בפתח קזינו שהיה בבעלותו פראג - אירוע בו נפצעו 18 בני אדם, מרביתם תיירים.

הפרשה שנחשפה בוואלה! חדשות בחודש נובמבר האחרון, התגלתה הודות לעדויות בנוגע לכנופיה של גנבים המתחזה ללקוחות ושודדת באיומי נשק את בתי הבושת ברחבי העיר. מהעדויות עלה, כי ארבעה בתי בושת בת"א נפלו קורבן לכנופיה, שמנצלת את חשש הנשדדים להתלונן במשטרה. "כבר חודש שאנחנו חיות בפחד", סיפרו הנשים בבתי הבושת שנשדדו, "הם היו אכזרים ואלימים והצמידו לאחת הבנות אקדח לראש, ואיימו עליה שאם היא לא מגלה להם איפה הכסף מוחבא, הם יירו בה".

מעדויות הנשים עולה כי הכנופיה נהגה להגיע לבתי הבושת סמוך לשעת הסגירה, כשהקופה מלאה. במקרים בהם נכחו שומרים בפתח בית הבושת, דאגו השודדים להלום בהם ואז לקשור את ידיהם ורגליהם. בחלק מהמקרים אף היכו וקשרו נשים שהתנגדו להם.

מדברים בצ'טים

הסערה שעוררו מעשי השוד התפרסמה באינטרנט, ובמספר צ'אטים הועלו הודעות המזהירות מהשודדים. אישה שהזדהתה כעוסקת בזנות כתבה, כי "זה התחיל עם בית בושת במרכז תל אביב. באחד הערבים נכנס גבר ממוצא רוסי וביקש לקבל פרטים. אחת הבנות הכניסה אותו לחדרה ושם, תוך שהוא מצמיד אקדח לרקתה, הורה לשש הזונות בדירה לתת לו ולחבריו שנכנסו מיד אחריו את כל הכסף במקום. מי שניסתה לברוח או להתנגד נקשרה בחבלים".

בצ'אט התפרסמו פרטים על היקף ההון שנשדד: "בערב טוב, דירה עושה לפחות 100 'כניסות' - כלומר 25,000 שקלים. יש בכניסה מצלמות שמתעדות הכל, אבל מי יתלונן? בעל הדירה האמיתי לעולם לא ייחשף, הבנות בטח לא יתלוננו גם לא הלקוחות. בינתיים כולן קיבלו הוראה מפורשת לא להתנגד ולתת מיד את כל הכסף. אף בעל בית לא רוצה בלגן מיותר בדירה שמטילה לו ביצי זהב".

לא לפחד להתלונן

רפ"ק אדי פלינר, אשר עמד בראש צוות החקירה במפלג התשאול והבילוש של ימ"ר תל אביב, סיפר כי "הנשים שנשדדו היו מאוד מפוחדות. מדובר בכנופיה שנהגה לבצע את מעשי השוד באלימות רבה, תוך שהם קודם כל נכנסים למקום ופשוט מפוצצים באגרופים ובמכות אכזריות את כל הנוכחים, גם את הנשים. רק לאחר שדאגו לקשור את השומר וכל הנשים חבולות ממכות, הן היו מאיימים עליהם בסכינים ואקדחים".

מפרטי החקירה, עולה כי באחד במקרים השודדים אף דחפו אקדח לפיה של אחת אנשים ובמקרה אחר הצמידו אקדח לראשה של אחרת, במטרה שיגלו להן היכן מוחבאת קופת המכון המכילה את כל הכסף. פלינר מציין כי, "מעשי השוד בוצעו באכזריות יתרה ונראה כי השודדים רצו יותר להכאיב ולהיות אלימים ונראה שזה עניין אותם אף יותר מהכסף עצמו". פלינר ציין כי בניגוד לשודדים אחרים שהיו פשוט נכנסים ומאיימים בנשק, "הם הפעילו אלימות אכזרית כלפי הנשים".

בשלב מסוים, נודע לימ"ר כי הכנופיה מפעילה לחצים על בעלת מכון ליווי, שתשלם להם כספים ולא, יפגעו בה וכל המקורבים אליה, יהיו נידונים למעשי שוד אכזריים. בעלת בית הבושת סירבה בתוקף להיכנע לסחיטה באיומים של כנופיית השודדים וכנקמה, אלה שדדו מספר מעובדי המקום וקרוביה, ואיימו אליה כי לא תשלם, היא תהיה הבאה. כמו כן, עולה כי אתמול נפגשו החשודים עם אחד מעובדיה של האישה והחלו לסחוט אותו תוך כדי איומים ומשסרב, הכו אותו קשות ושדדו ממנו את רכבו.

בימ"ר חושדים כי בשלב זה, תכננה הכנופיה לחטוף את אחד מבני משפחתה של בעלת בית הבושת ועקבו אחריהם עד דירה באשקלון, שם על פי החשד תכננו את מבצעי השוד והסחיטה באיומים. הבלשים פשטו על הדירה בה נכחו ארבעת החשודים ועצרו ואותם.

"הכנופיה למדה היטב את שעות הפעולה של בתי הבושת וידעה היטב מתי הקופה מלאה", מציין פלינר. מהחקירה עולה עוד כי שניים ממעשי השוד, בוצעו במהלך ראש השנה ובצאת יום כיפור, שני מועדים בהם בתי הבושת עסוקים במיוחד ומגלגלים רווחים גדולים. בימ"ר חושדים כי הכנופייה, שדדה עוד מספר רב של בתי בושת בעיר ומבקשים להעביר מסר חד משמעי לנשים העוסקות בזנות ונופלות קורבן למעשים פליליים, "על תפחדו להתלונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully