וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרצוג וברוורמן: גם בן אליעזר התפטר

17.1.2011 / 14:46

בעקבות החלטת ברק לפרוש מסיעת העבודה ולהקים סיעה חדשה, הודיעו שלושת שרי העבודה על התפטרותם מהממשלה ובמפלגה מדווחים על "חזרת פעילים שעזבו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

שר התעשייה המסחר והתעסוקה בנימין בן אליעזר הודיע בצהריים (שני) על התפטרותו מהממשלה. זאת לאחר הודעתם של חמישה מחברי מפלגת העבודה על החלטתם לפרוש מהמפלגה ולהקים סיעה חדשה. בכך, הצטרף בן אליעזר לשר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג והשר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן שפרשו אף הם מהממשלה.

במסיבת עיתונאים שנערכה בכנסת אמר בן אליעזר, כי "לפני שעה הייתה לי שיחה עם ראש הממשלה. הודעתי לו על התפטרותי מתפקידי כשר התמ"ת. מפלגת העבודה שאני מכיר ידעה עליות ומורדות, ידעה שעות יפות. היא נמצאת כעת במשבר, אך אין לי צל של ספק שהיא תחזור חזרה כי זאת מפלגה בעלת יסודות בריאים, עם ערכים, עם תרבות דיון, עם אנשים שאכפת להם. אני בטוח כי המפלגה חזקה".

בן אליעזר אמר כי אין בכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה, וכי הוא היה רוצה לראות אדם צעיר עומד בראשה. לדבריו, הוא "הולך לעשות כל מאמץ שבעולם כדי לסייע בידי מזכיר המפלגה ומי שייבחר להיות יו"ר המפלגה כדי לבנותה חזרה. אין לי צל של ספק שמפלגת העבודה תחזור חזרה אל הקודקוד".

לדברי בן אליעזר, של ברק הוא "יריקה בפרצוף" בפניהם של עשרות אלפי בוחרי המפלגה. הוא אף טען כי מאז הודעת ברק, פעילים שעזבו את המפלגה חוזרים אליה. "אני לא רוצה להרחיק לכת, אבל מאז שאהוד ברק הודיע שהוא עוזב את המפלגה, אני מקבל טלפונים מפעילים מכל רחבי הארץ שמוכנים לקרב על הבית החשוב שלנו. אליהם מצטרפים אנשים שעזבו את המפלגה בשנים האחרונות. דווקא היום, משום מה, התקבלו עשרות פניות חדשות, של מתפקדים המעוניינים להצטרף לשורות המפלגה. היא תתעצם, כי הם רואים היום סיכוי לשיקום וחידוש".

במפלגת העבודה מספרים כי מאז שעות הבוקר גדשו טפסי התפקדות למפלגה את מכשירי הפקס במשרדי המפלגה בבית ברל ועד כה התפקדו יותר מ-150 איש לאחר שאהוד ברק וארבעה חברי כנסת נוספים התפלגו מהמפלגה. צעירי המפלגה אף נקראו להתנדב לסייע בטיפול בטפסים.

"רבין לא היה עושה את זה"

במסיבת עיתונאים שנערכה מוקדם יותר הודיע גם השר ברוורמן על התפטרותו. ברוורמן אמר, כי "מובן וברור שממשלה שהחליטה לא לקדם את תהליך השלום היא ממשלה שאין לי שום מקום בה. לכן אגיש את התפטרותי לראש הממשלה". ברוורמן הוסיף, כי "חשבתי שאם כל החברים יעמידו אולטימטום לנתניהו, שיחות שלום ישירות במתכונתן הקודמת או עזיבת הממשלה, שאם תוצג עמדה חדה וברורה זו, הוא עשוי היה לקבל את עמדתנו, ובמקרה אחר היינו עוזבים כגוף אחד לאופוזיציה".

ברוורמן הוסיף כי "אין שום סיכוי שהמפלגה תתאושש בלי לתקן את החוקה כך שתחזור להיות מפלגה דמוקרטית תקינה המתנהלת לפי רצון חבריה. זו משימתנו הראשונה. אני דוחק בבנימין בן אליעזר לקחת על עצמו את המשימה. כהונתו תהיה זמנית. בתום התקופה הקצובה הזאת תהיה מערכת בחירות לראשות המפלגה ואני אתמודד בה".

שר הרווחה הרצוג הודיע מוקדם יותר אף הוא כי החליט לפרוש מהממשלה. לדברי הרצוג, "מפלגת העבודה שייסדה את המדינה והקימה את ישראל נפטרה היום מחטוטרת שהייתה על גבה. נשף המסכות של ברק הסתיים. אני שמח שברק הבין את המציאות והתפטר מראשות המפלגה. היום אנו יכולים להביט בעיני הציבור ביושר. יש לנו הזדמנות ליצור שינוי בעבודה, להביא כוחות חדשים ולשים את העשייה החברתית במרכז סדר היום, תוך חתירה לשלום. הגיע הזמן להפסיק לעשות שקר בנפשנו ולפרוש מהממשלה".

הרצוג הוסיף כי שוחח גם עם יתר שרי העבודה, בנימין בן אליעזר ואבישי ברוורמן, ואמר כי הוא "משוכנע שהם יעשו כמוני. נגמרו הימים שהמפלגה פעלה על פי גחמות של אדם אחד. שוחחתי גם עם חיליק בר, עופר עיני ושלי יחימוביץ', אני קורא לכולם להישאר בסיעה ולהמשיך להוביל את העבודה למרחבים חדשים. אני פועל לעשות מהלך בלימה שימנע את היעלמותה של מפלגת העבודה. המפלגה היא לא סמרטוט של אף אחד. אני משוכנע היום, יותר מתמיד, שהעבודה חזרה להיות בית פוליטי גם לחברים שהרגישו נבגדים על ידה. יש לאחד כוחות".

הרצוג התייחס גם ל"תא הארבעה" - ראלב מג'אדלה, עמיר פרץ, איתן כבל ודניאל בן סימון - ואמר, כי הוא מקווה שהם לא יפרשו. "הם עברו תקופה קשה מאוד. היו מאמצים גדולים לנסות לשמור על הבית כמו שהוא. אני מקווה שהחברים יישארו. הם חשובים לנו. עשינו מאמץ עצום להוביל את הממשלה לתהליך מדיני ולבלום את חוקים של ליברמן. בשבועיים האחרונים זה הפך להיות בלתי נסבל".

לדברי הרצוג, הוצע לו הבוקר להצטרף לפרישה, אך לטענתו הוא "סירב בכל תוקף". כמו כן, הכחיש הרצוג את הפרסום לפיו הוא כרת ברית עם ח"כ שלי יחימוביץ': "עכשיו זה לא הזמן לבריתות פוליטיות". הרצוג הוסיף, כי "יצחק רבין לא היה עושה מהלך נלוז כפי שראינו הבוקר".

עדכון ראשון: 12:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully