וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במצרים ואלג'יריה: הציתו עצמם לאות מחאה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.1.2011 / 11:59

בקהיר הצית עצמו אדם לאחר שסורבה בקשתו לתלושי לחם. הוא נפצע קל, וכובה. עוד 4 מקרים באלג'יריה, אחד מהם מת. בטוניסיה, החל אירוע דומה את השתלשלות האירועים שהובילה להפלת הנשיא

צורת המחאה שהציתה את המהומות בטוניסיה צוברת פופולריות בעולם הערבי. אדם הצית עצמו הבוקר (שני) סמוך לבניין הפרלמנט בקהיר, במחאה על תנאי המחיה הירודים במצרים. כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.

לפי הדיווחים בתקשורת, האיש, עבדו עבד אל-חמיד, בן 49, בעל מסעדה קטנה בקנטרה שבמחוז איסמעליה, נקט בצעד לאחר שסורבה בקשתו לקבל תלושי לחם. ממשרד הפנים המצרי נמסר כי הוא נקט בצעד בשל מצבו הכלכלי הרע.

עדי ראייה סיפרו כי הוא שפך על עצמו דלק ממכל, והצית את בגדיו כשאנשים התקרבו אליו, בעודו קורא קריאות נגד המשטרה. למזלו, נהג מונית שחלף במקום כיבה את האש במהירות בעזרת מטף לפני שנגרם נזק רציני, והוא פונה לבית חולים עם פציעות קלות בלבד, בידו ובפניו.

אלג'יריה: 4 הציתו עצמם

מעשה דומה של מפגין בטוניסיה, מוחמד בועזיזי בן ה-26, הצית לפני חודש את המהומות שהביאו בסופו של דבר להפלת השלטון - אך בועזיזי עצמו, שביקש למחות על כך ששוטרים החרימו את דוכן הירקות שלו, לא זכה לראות זאת, שכן מת מפצעיו בבית החולים שבוע קודם.

אתמול מת מפצעיו גם מפגין נוסף, מוחסן בוטרפיף, שהצית עצמו באירוע דומה באלג'יריה השכנה. הוא נקט בצעד לאחר שיצא מפגישה עם ראש עיריית בוחאדרה, שלא יכול היה להציע לו עבודה.

היום דווח על שלושה אלג'יראים נוספים שנקטו בימים האחרונים בצעד דומה, בערים אחרות במדינה: אחד בעיר מונטגאנם, נוסף בעיר בורדג' מנאיל ושלישי בעיר ג'יג'ל. איש מהשלושה אינו בסכנת חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully