וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותיקי העבודה: אם ברק לא היה הולך, הוא היה מודח

עידן אבני

17.1.2011 / 11:05

ותיקי תנועת העבודה הביעו הלם למשמע החלטתו של יו"ר המפלגה לפרוש ולהקים סיעה עצמאית. חלקם סברו כי מדובר במהלך טוב למפלגה אולם אחרים סברו כי מדובר במהלך הרסני

ותיקי תנועת העבודה הופתעו הבוקר (שני) עם היוודע החלטתו של יו"ר המפלגה ושר הביטחון אהוד ברק לפרוש מהמפלגה ולהקים סיעה חדשה יחד עם חמישה חברי מפלגה נוספים. מלבד ההפתעה, ניתן היה לשמוע גם קולות שמחה בקרב חברי הקיבוץ הוותיקים, וחלקם אף טענו כי מדובר בתסריט ידוע מראש.

חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה, נואף מסאלחה אמר הבוקר כי הוא "סבור שברק ווילנאי ילכו לליכוד. החמישייה שפרשה השאירה את העבודה עם חובות אדירים והיא כבר לא מפלגה. חלק מהחכ"ים ילכו למפלגת שמאל חדשה וחלק לקדימה. אני לא חושב שיש מקום לשיקום, אין תקווה למפלגת העבודה, רק לשמאל החדש. זה הסוף של מפלגת העבודה".

אברהם עזני מקיבוץ עמיעד, אמר לוואלה! חדשות, כי "נאבקתי מול ברק על הדרך. אני מאמין שהוועידה הבאה הייתה גורמת להדחתו מהתנועה וגם ככה הוא כיושב ראש היה הולך ואחריו היו הולכים חבריו. העזיבה היא למען המפלגה, רק חבל לי על מתן וילנאי. לגבי אורית נוקד נתכנס בתנועה ונקבל החלטות כי היא נבחרה כנציגת מחוז הקיבוצים".

אבי אבנטל תושב קיבוץ עברון, אמר כי הוא היה המום מהמהלך: "אני באפטר שוק. הצליחו להפתיע אותי. לאט לאט זה מחלחל ואני מנסה לקלוט, כי בכל זאת זה בית והשורשים שלי והבית מתפרק בין הידיים. זה לא מה שהכרנו. עכשיו אני צריך לעשות חושבים כדי לא לפעול מהבטן. אני מניח שיקום משהו חדש, אך אם הציביון שלו יהיה דומה למרצ לא אלך איתו".

גם צבי אורטנברג מקיבוץ תל-קציר הופתע משמע הידיעה, אך אמר כי הוא "חושב שזו שעתה היפה של המפלגה. היא תקום מהקרשים. אנחנו צריכים לראות מה עושים מחר בבוקר. אני בטוח שהמפלגה לא תתפרק רק צריך לעשות בירור בתנועה לגבי המהלך של אורית נוקד". דוד פלדר מקיבץ כפר סאלד אמר כי הוא "נדהם. אני אפילו לא יודע אם לכעוס או לא. מעבר להפתעה קשה להחליט מה עושים עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully