וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים אחרי מות החייל בעזה: המפקד לקח אחריות

17.1.2011 / 8:26

רס"ן אלעד פרץ, סגן מפקד גדוד 202 של חטיבת הצנחנים, קיבל על עצמו את האחריות לתקרית הירי הדו-צדדי שבה נהרג סמ"ר נדב רוטנברג. פרץ ביקש ממפקד החטיבה להשתחרר מתפקידו

רב-סרן אלעד פרץ, סגן מפקד גדוד 202 של חטיבת הצנחנים, ביקש ממפקד החטיבה לשחררו מתפקידו, בעקבות תקרית הירי הדו-צדדי, שבה מצא את מותו סמל ראשון נדב רוטנברג. ב"ידיעות אחרונות" פורסם הבוקר (שני) כי רב-סרן פרץ הגיש בימים האחרונים מכתב התפטרות למפקד החטיבה, אלוף-משנה אהרון חליווה ובו קיבל על עצמו את האחריות לתקרית הקשה שאירעה לפני כשבועיים. סגן מפקד גדוד 202 הוא בנו של הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ.

בקשת ההתפטרות של פרץ עדיין לא נענתה, אולם ככל הנראה הוא יסיים את שירותו בשל בקשתו. מדובר צה"ל נמסר כי "בקשתו של הסמג"ד התקבלה בלשכת המח"ט. הנושא עדיין נמצא בתחקור ובקשתו תבחן".

במהלך התקרית זיהה כוח תצפיתניות של צה"ל שלושה פלסטינים מניחים מטען חבלה סמוך לגדר המערכת. למקום הוקפץ כוח של חטיבת הצנחנים שהתמקם בצד הישראלי של הגדר והתכונן להיכנס לרצועה על מנת לסרוק אחר הפלסטינים. כוח נוסף פתח באש מרגמות ממרחק של כמה מאות מטרים מהגדר שכוונה אל עבר שלושת המחבלים.

מסיבה שאיננה ברורה סטה אחד מפגזי המרגמות הצדה ונחת בסמוך לכוח הראשון. כתוצאה מכך נהרג סמל רוטנברג ועוד ארבעה חיילים נפצעו. על אף שהתקרית אירעה בשל תקלת טכנית, בפועל מתברר כי היו גם פגמים בהתנהלות הכוח שבו שהה רוטנברג. עם זאת, לא מדובר בפגמים מהותיים.

נדב רוטנברג הותיר אחריו זוג הורים, שני אחים ואחות וחברה בשם טל. לאחר התקרית הקשה הגיעו רבים לבית המשפחה ברמות השבים. אמו יהודית סיפרה לאחר התקרית כי "חבר מהיישוב התקשר ואמר שהייתה תקרית בעזה. עקבנו אחרי הדיווחים בתקשורת והתקשרנו אליו, אבל הוא לא ענה. רציתי להתקשר לסורוקה אבל אמרתי שזה מגוחך, אז לא צלצלתי. כל יום שישי הוא היה מתקשר, ובשישי הוא לא התקשר, אז הנחתי שבטח הקפיצו אותו לעזה ולכן הוא לא מתקשר. חיכינו שיתקשר ויגיד שהכל בסדר, אבל אז הגיעה הדפיקה בדלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully