וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בגבול הרצועה נמשכת: קסאם בשער הנגב

רמי שני

17.1.2011 / 7:51

ראש ממשלת חמאס בעזה הבטיח לנסות להביא לרגיעה, אולם גם הבוקר נורתה רקטת קסאם לעבר מערב הנגב. אין נפגעים, אולם נגרם נזק לציוד חקלאי. אמש נורו שלוש פצצות מרגמה

למרות ניסיונות ממשלת חמאס להרגיע את המתיחות בגבול הרצועה, נמשך הירי לעבר מערב הנגב. הבוקר (שני) נפלה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים אולם נזק קל נגרם לציוד השקיה של שטח חקלאי במערב הנגב. . התרעת "צבע אדום" נשמעה ביישובים הסמוכים למקום נפילת הרקטה.

אמש נורו שלוש פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר מערב הנגב. גורמי ביטחון העריכו, כי הפצצות נפלו בשטחים פתוחים סמוך לגדר הגבול עם הרצועה, לא הרחק מיישוב במועצה האזורית שער הנגב, אך לא נשמעה התרעת "צבע אדום". גם מירי זה לא דווח על נפגעים או על נזק.

ביום חמישי שעבר הנחה ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה את כוחות הביטחון של הארגון להתפרש ברחבי הרצועה, על מנת לאכוף ביתר שאת את הפסקת האש עם ישראל ולמנוע ירי רקטות על ידי הפלגים השונים. לפי הדיווח בסוכנויות הידיעות הזרות, הניה הורה לחמושים להתפרש לאורך הגבול עם ישראל.

בעקבות הירי הנמשך על היישובים הסמוכים לרצועת עזה, שוקלים במערכת הביטחון להציב ביישובים אמצעי התרעה מפני פצמ"רים. על פי ההערכה, המערכת תוכל להיכנס לשימוש בתוך מספר שבועות, אבל גורמים אזרחיים אומרים כי למיטב הבנתם, המערכת עדיין אינה מבצעית דיה. טווח הזמן מירי פצצת המרגמה עד הנפילה ארוך יחסית ומגיע לכחצי דקה, זאת לעומת רקטת קסאם, שזמן הירי שלה עומד על כ-20 שניות.

  • עוד באותו נושא:
  • רקטת קסאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully