וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתח לאושר: להתחתן מאוחר ולעשות הרבה ילדים

מוטי לוי

21.1.2011 / 7:55

סקר חדש שפורסם השבוע קובע: נשים שהתחתנו מאוחר יותר מאושרות ובריאות יותר. עוד עולה מהסקר כי קיים קשר בין מספר הילדים לבין מצבן הבריאותי והנפשי של האמהות

לידיעת הרווקות התל אביביות: אם אתן מעונינות בחיים בריאים ושמחים, הנוסחה היא להתחתן אחרי גיל 23, ואז לעשות הרבה ילדים. כך עולה מסקר שנחשף השבוע בכנס של פורום הנשים הדתיות 'קולך' באוניברסיטת בר אילן, שבחן את הקשר בין בריאותה הפיזית והמנטלית של אישה לבין גיל הנישואים ומספר הילדים.

לפי הסקר, שנערך בחודשיים האחרונים ובחן מדגם ארצי מייצג של כ-600 נשים בגילאי 25-50, קיים קשר ישיר בין גיל הנישואים לבין בריאותה הפיזית והנפשית של האישה: נשים חרדיות שנישאו לפני גיל 19 ונשים חילוניות שנישאו לפני גיל 23 דיווחו על בריאות פיזית ונפשית פחות טובה מחברותיהן שאיחרו להינשא.

ואולם, מהסקר עולה כי גם בגיל צעיר וגם בגיל מבוגר יותר, אשה שרוצה להיות מאושרת ובריאה, צריכה ללדת כמה שיותר ילדים: נשים חילוניות ללא ילדים ונשים חרדיות עם עד שני ילדים דיווחו על שכיחות גבוהה יותר של דיכאון. לעומת זאת, אמהות ל-3-5 ילדים דיווחו על מצב נפשי טוב יותר, אך אמהות ליותר משישה ילדים שוב דיווחו על ירידה במצב הרוח. כמו כן, נשים חרדיות עם תדירות לידות גבוהה דיווחו על מצב גופני ונפשי טוב יותר בהשוואה לנשים עם תדירות נמוכה של לידות.

סגנית השר גילה גמליאל (ליכוד) אמרה במהלך הכנס בתגובה לפרסום ממצאי הסקר כי "הסקר מראה באופן הברור ביותר כי לרובן המוחלט של הנשים יש רצון וצורך בהקמת משפחה, על כן חשוב לתת להן את הכלים לשילוב בין קריירה ומשפחה על מנת שתוכלנה ליהנות משני העולמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully