וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: הייתה לנו חובה מוסרית להפיל את סעד חרירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.1.2011 / 0:02

מזכ"ל חיזבאללה תקף בחריפות את ראש ממשלת לבנון סעד חרירי וטען כי "ארה"ב וישראל הכשילו את כל המאמצים לפתור את המשבר שפרץ סביב נושא בית הדין על רצח רפיק חרירי"

"הייתה לנו חובה מוסרית להפיל את סעד חרירי. אי אפשר לתת אמון בו ובאנשיו, לאחר שהכשילו את המאמצים לפתרון המשבר, שארכו חודשים ארוכים". כך הצהיר אמש (ראשון) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מספר ימים לאחר ששרי חיזבאללה התפטרו מממשלת לבנון, לקראת הגשת כתבי אישום לבית הדין הבינלאומי בגין רצח רפיק חרירי, אביו של ראש הממשלה הנוכחי.

בנאום שנשא נסראללה ושודר בתחנת הטלוויזיה של חיזבאללה "אל מנאר", אמר מזכ"ל הארגון: "ארה"ב וישראל הכשילו את כל המאמצים של סוריה וערב הסעודית לפתור את המשבר שפרץ סביב נושא בית הדין הבינלאומי לעניין רצח רפיק חרירי". נסראללה הוסיף, כי "סעד חרירי כבר הביע את הסכמתו לקבל את היוזמה הסורית-סעודית לפתרון המשבר, אלא שלאחר ששב מארה"ב, הודיעה ערב הסעודית לסוריה כי המאמצים נכשלו".

מזכ"ל חיזבאללה אמר,עוד כי "הממשלה הזו נכשלה בקידום רפורמות. הממשלה הזו נכשלה גם בהתמודדות עם ההשלכות של מסקנות בית הדין הבינלאומי. נהפוך הוא: הם שיתפו פעולה עם בית הדין והכשילו את הניסיונות לפתרון המשבר. אל מול כל אלו, הייתה לנו חובה מוסרית להפיל את הממשלה".

ביום שני צפויה להיערך בטורקיה פגישת פסגה בין ראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן, ראש ממשלת לבנון סעד חרירי, נשיא סוריה בשאר אסד ואמיר קטאר חמד בן חליפה אל ת'אני. הארבעה צפויים לדון במשבר שפרץ בלבנון בעקבות התפטרות שרי חיזבאללה ובני בריתו מהממשלה וינסו למצוא פתרון למשבר. תהיה זו פגישתם השניים של חרירי וארדואן בתוך ימים ספורים.

עדכון ראשון: 21:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully