וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי נשים עם מחלות רקע מתו מסיבוכי שפעת החזירים

אריאל נוי

16.1.2011 / 19:43

מחלת שפעת החזירים ממשיכה לגבות קרבנות: בשני בתי חולים באזור הדרום מתו שתי נשים מבוגרות מסיבוכי המחלה. עד כה אושפזו 33 בני אדם במצב קשה מסיבוכי מחלת השפעת

שתי נשים מבוגרות מתו היום (ראשון) מסיבוכים של מחלת שפעת החזירים. כך נמסר ממשרד הבריאות. בבית החולים ברזילי באשקלון מתה אישה בת 63 שסבלה ממחלת רקע, ואילו בבית החולים סורוקה בבאר שבע מתה אישה בת 73, שאף היא סבלה ממספר מחלות רקע. בכך עלה מניין המתים משפעת החזירים בעונת החורף הנוכחית לשלושה.

ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, מסר לוואלה! חדשות כי "השנה היו שש פטירות מסוגים שונים של שפעת. ביחס לשנה שעברה, יש עלייה בתחלואה. בשנה שעברה התמודדנו רק עם שפעת החזירים והשנה ישנם שלושה נגיפים פעילים שמשתוללים. אי אפשר לקרוא לזה מגפה, כי זו לא מחלה אחת. התחלואה השנה מאופיינת בהיקף חולים גבוה יותר, בעיקר ילדים. אנחנו ממליצים למי שחולה, שיישאר בבית וכן לשמור על כללי היגיינה בסיסיים".

עד כה אושפזו 33 בני אדם במצב קשה כתוצאה מסיבוכי מחלת השפעת ושישה מהם כאמור מתו. במחלקות טיפול נמרץ בבתי החולים מאושפזים נכון לעכשיו 23 חולים ומתוכם 19 מונשמים. בתוך כך, הנהלת משרד הבריאות בחנה היום מקרוב את מצוקת האשפוז בביקורים שנערכו ב-22 בתי חולים כלליים במחלקות המיון, הפנימיות, מחלקות הילדים וטיפול נמרץ.

ממשרד הבריאות נמסר כי "כבר בחודשי הקיץ התרענו על מצוקת האשפוז והעומסים הגדלים שהם תוצאה של הזנחת תשתית האשפוז משך יותר מעשור. בחודשים האחרונים עוד לפני שהנושא עלה לכותרות, הוכנה תוכנית לתוספת מיטות, תקנים ומשאבים נוספים למערכת האשפוז על ידי הגורמים המקצועיים שאושרה על ידי סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, וקיבלה לאחר מאבק עיקש את אישור האוצר לחלק מסעיפיה. בביקור זה, קיבלנו חיזוק נוסף לצורך הדחוף לתוספת משאבים לרפואת הציבור ולחיזוקה. אנו נעמוד על דרישתנו למימוש תוכנית זו ונביאה לממשלה לאחר הסכמות עם משרד האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully