וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לגזור מעל 20 שנות מאסר על אליאור חן

16.1.2011 / 19:29

כחודשיים וחצי לאחר הרשעתו של "הרב המתעלל" אליאור חן בפגיעה אכזרית בילדים, דורשת הפרקליטות לגזור עליו מעל 20 שנות מאסר. "יש צורך להשיב לו כגמולו ולהרתיע"

פרקליטות המדינה ביקשה היום (ראשון) לגזור מעל 20 שנות מאסר על "הרב המתעלל" אליאור חן, שהורשע בהתעללות אכזרית בילדים. "הנאשם ביצע מעשים קשים ביותר, פגיעה בילדים בחסרי ישע. בתיק זה יש מקום למצות עימו את הדין. שיקולים כגון גילו היחסית צעיר, עובדת היותו בעל משפחה ועבר נקי, מתגמדים לנוכח הפגיעה בקורבנות והצורך להשיב לו כגמולו ולהרתיע", אמר התובע, עו"ד דניאל מור, בשלב הטיעונים לעונש שמתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים. מנגד, פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי, הציג גזרי דין שבהם נאשמים בהתעללות בילדים קיבלו פחות משש שנות מאסר.

בית המשפט הרשיע בחודש נובמבר האחרון את חן בשורה ארוכה של סעיפי אישום שהוגשו נגדו, בין היתר בהתעללות בקטין חסר ישע ובתקיפה הגורמת חבלה של ממש. חן הואשם שגרם לחסידיו להתעלל בילדיה הקטנים של מי שכונתה בתקשורת "האם המתעללת". עם זאת, הוא לא הורשע באחד מסעיפי האישום ביחס לאחד מהקטינים.

"מעדויותיהם של הילדים והאם הצטיירה מציאות קשה. לפיה נתונים היו הילדים תחת משטר אלים ואכזרי, שהעיד הנאשם שבגדרו הוכו באופן תדיר ועברו מסכת של התעללות והשפלה", כתב השופט יורם נועם בהכרעת הדין. הוא הוסיף שחן רתם את חברי הקבוצה שסרו למרותו, להצטרף לתכניתו להתעלל בילדים במסגרת ביצוע "תיקונים" ונטל חלק פעיל ודומיננטי במעשים. לכן, השופט החליט להרשיע את חן כאחראי ומעורב ישיר בכל המעשים. לאחר הקראת הכרעת הדין האשים חן את בית המשפט ואמר "לא היה הליך הוגן, השופט מנע ממני ללמוד את החומר ולחקור עדים".

הפרשה נחשפה במרץ 2008, ומיד עם היוודע החשדות נגדו ניסה חן להימלט לקנדה ומשם עבר לברזיל. לפני כשנה הוא הוסגר לישראל לאחר שהוצא נגדו צו מעצר בינלאומי, וזמן קצר לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו שמונה אישומים של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה.

לפי כתב האישום, חברי הקבוצה, וחן בראשם, התעללו באופן סדיסטי בילדים הקטנים לאחר שחן טען שבילדים הקטנים שוכנים "מזיקים ורוע", והחל לבצע ולהורות לחברי הקבוצה לבצע "תיקונים" בילדים. הם נאשמים בכך שטלטלו את הילדים, הכו אותם, קשרו אותם והאכילו אותם בצואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully