וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שש שנות נתק: שגריר ארה"ב הגיע לדמשק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.1.2011 / 19:08

שש שנים אחרי שהחזירה ארה"ב את שגרירה מסוריה, הגיע היום הנציג האמריקאי החדש לדמשק. השגריר, שמונה במהלך "עוקף סנאט" שביצע הנשיא אובמה, נשלח באופן זמני לתקופה של שנה

אחרי שש שנים ללא שגריר אמריקאי בדמשק, הגיע הערב (ראשון) לסוריה הנציג החדש של הדוד סם בסוריה, רוברט פורד. מקור בשגרירות ארה"ב בדמשק מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "השגריר החדש הגיע לדמשק, אולם אין בכוונתו לקיים עדיין אף פגישה רשמית לפני שיגיש את כתב ההאמנה לנשיא סוריה בשאר אסד, כפי שמתחייב". לדברי המקור, פורד צפוי להגיש את כתב ההאמנה במהלך השבוע.

לפני כשבועיים עשה נשיא ארצות הברית ברק אובמה "מהלך עוקף קונגרס" כשמינה בעצמו את השגריר האמריקאי הראשון בסוריה, מזה כמעט שש שנים. אובמה מינה את רוברט פורד, וכן שגרירים לטורקיה, צ'כיה ואזרבייג'ן ועוד שני פקידים בכירים, תוך ניצול העובדה שהסנאט, שבדרך כלל נדרש אישורו למינויים כאלו , נמצא בפגרת חג המולד. החוק האמריקאי מתיר לנשיא לבצע "מינויי פגרה" ללא אישור הסנאט.

ארצות הברית החזירה לוושינגטון את שגרירה בדמשק ב-2005, לאחר רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, שסוריה הואשמה במעורבות בו. ב-2009 הצהיר אובמה על כוונתו להשיב את הנציג האמריקאי לבירת סוריה, ובפברואר האחרון הודיע כי פורד, המשתלב היטב במדיניות הנשיא לקדם הידברות עם מדינות "ציר הרשע", הוא השגריר הנבחר. הוא ימונה בשלב זה כשגריר זמני, למשך שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully