וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: כתבי אישום יוגשו ב"פרשת פסגות"

שני מזרחי

16.1.2011 / 18:38

רועי ורמוס וחמישה מעורבים נוספים בפרשת בית ההשקעות פסגות, יואשמו בעבירות של קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות. הגשת כתבי האישום כפופה לשימוע

פרקליטות מחוז תל אביב שלחה הבוקר מכתבים לפני שימוע לבכירים בבית ההשקעות פסגות וביניהם מנכ"ל בית ההשקעות, רועי ורמוס. במכתב כתבה הפרקליטות כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד ורמוס ומעורבים אחרים בפרשה בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בחשבון הנוסטרו של פסגות, כתב האישום יוגש בכפוף לשימוע כדין שיתקיים עד לסוף חודש מרץ הקרוב.

בנוסף לורמוס הודיעה הפרקליטות כי בכוונתה להגיש כתבי אישום גם נגד שי ירון, דויד אדרי, שי בן דוד, אהרון נבון וסער וינטראוב. כתבי האישום יוגשו במסגרת פרשת חשבון הנוסטרו של פסגות, שנמצא כי פעל במינופים חריגים והיווה חלק מהותי ביותר מרווחי פסגות בית ההשקעות.

ההחלטה מתייחסת לביצוע עבירות של תרמית בניירות ערך ועבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בחשבון הנוסטרו של פסגות ניירות ערך, כל על אחד לפי חלקו, ביחס למכרזי החלף שבוצעו על ידי המדינה בספטמבר 2007 ובנובמבר 2009. וגם בנוגע לעבירות תרמית באיגרות חוב ממשלתיות וקונצרטיות במועדים שונים בתקופה שבין שנת 2007 ל-2009.

הריצו ניירות ערך

כזכור, בחודש פברואר האחרון, נעצרו בכירים שעבדו בבית ההשקעות פסגות בחשד שהריצו ניירות ערך בתיק ההשקעות העצמיות (הנוסטרו) של פסגות. חקירת הרשות לניירות ערך שכבר החלה בדקה את החשודים העיקריים, דוד אדרי ושי בן דויד, מנהלי הנוסטרו של פסגות ניירות ערך, בחשד כי פעלו יחד בדרכי תרמית לאורך תקופה ארוכה ובאופן שיטתי בחשבון הנוסטרו של פסגות. בהמשך נחקרו גם מנכ"ל פסגות לשעבר, רועי ורמוס, מנכ"ל חבר הבורסה פסגות ניירות ערך (החברה הבת), שי ירון ויו"ר דירקטוריון בית ההשקעות פסגות ויו"ר פסגות ניירות ערך, אריק שטיינברג, בחשד כי ידעו אודות הנעשה ואף אישרו חלק מהפעילות האסורה.

הסתעפות נוספת בפרשה ארעה חודשים לאחר מכן, כאשר, אהרון נבון וסער וינטראוב, זומנו גם הם לחקירה בחשדות הנוגעים למכרזי החלף מול בנק ישראל. על פי החשד השניים השפיעו על שערי איגרות החוב שנסחרו במכרזים אלה.

היום כאמור, הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב על כוונתה להגיש כתבי אישום בפרשה בכפוף לשימוע. מסניגוריו של ורמוס, עו"ד ניר ואמיר בן ארצי נמסר בתגובה: "רועי ורמוס הוזמן היום להשמיע את טענותיו, בפעם הראשונה, בפני הפרקליטות. בעצם הזימון לשימוע אין כדי לקבוע דבר. כידוע, השימוע אינו הליך טכני אלא אמור להיות הליך מהותי בו נשקלות ונשמעות הטענות השונות, ואשר מביא, לא פעם, לסגירת תיק החקירה. אנו משוכנעים כי כל מי שישמע את טענותיו של רועי ורמוס בראש פתוח ובנפש חפצה כפי שמחייב הדין, יבין כי אין אחיזה לחשדות שיוחסו לורמוס וכי יש לסגור את התיק נגדו כבר בשלב זה".

מסניגורו של בן דוד, עו"ד גיורא אדרת ממשרד אדרת, שמחוני ושות' נמסר בתגובה: "עד עכשיו כל המהלכים, הפרסומים והפרשנויות היו חד צדדיים על ידי הרשות. עכשיו משיועמד החומר לעיוננו ניתן יהיה לנהל הליך ראוי. לגופו של עניין נגיב בשימוע".

מבאת כוחו של אהרון נבון, עו"ד יעל גרוסמן נמסר בתגובה: "לדעתנו החשדות נובעים מתפישה שגויה של הפעילות הרלוונטית. אנו מקווים כי לאחר שמיעת טענותינו בשימוע יוחלט שלא להגיש כתב אישום בעניין זה".

עו"ד נוית נגב, איריס ניב-סבאג ושרון קליינמן: "דוד אדרי פעל כדין, לא עבר כל עבירה והדברים יתבררו, ככל שיהיה בכך צורך, בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully