וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים: 350 בני פלשמורה בדרך לישראל

16.1.2011 / 16:13

לאחר שישראל ואתיופיה הצליחו לפתור את סכסוך התעופה ביניהן, יגיעו ביומיים הקרובים 350 בני פלשמורה לישראל. החלטת הממשלה בעניינם תאפשר עלייה של כ-8,000 בני פלשמורה ארצה

175 בני פלשמורה ינחתו מחר (שני) לפנות בוקר בישראל, ו- 175 נוספים יגיעו מחרתיים. העולים הועברו בסוף נובמבר ממחנה האו"ם בגונדר לאדיס אבבה שבאתיופיה, ושם שהו וטופלו על ידי אנשי הסוכנות היהודית. שהותם באדיס אבבה התארכה בשל סכסוך תעופה בין ישראל לאתיופיה, שנפתר בשבוע האחרון.

לאחר גל העלייה הנוכחי יישארו באתיופיה כ-8,350 בני פלשמורה, והם ממתינים לעלייה ארצה במחנות בגונדר כבר למעלה מעשר שנים. שרת הקליטה סופה לנדבר ביקרה במחנות בגונדר בחודש האחרון ונפגשה עם המועמדים לעלייה ועם נציגי הממשל במטרה לייעל את הליך העלייה. הפגישות הובילו לגיבושו של ספר ובו רשימה שמית מסודרת של עולים פוטנציאליים. הספר הוגש לראש הממשלה ולוועדת השרים במטרה לקבל החלטה על אופן ותזמון עלייתם ארצה. על פי החלטת הממשלה, יעלו 2,400 בני פלשמורה בכל שנה, כך שתוך כשלוש שנים יעלו כולם ארצה.

דוד יאסו, מנהל אגף קליטת עולי אתיופיה במשרד העלייה והקליטה התייחס לנעשה במחנות בהם מוחזקים בני הפלשמורה. לדבריו, "המצב של היהודים במחנות הוא על הפנים. הם לא יכולים לעבוד, בייחוד לא בחקלאות, כי הם רחוקים מבתיהם. הם קיבלו שירותי אוכל ורפואה מארגון שנקרא נקוצ' של האו"ם, ובחודשים האחרונים הסוכנות מחליפה את הארגון במטרה לקבל אחריות מלאה על הטיפול בהם".

יאסו התייחס להחלטת הממשלה לגבי גורלם, ואמר כי "ברמה החודשית, לפי החלטת הממשלה יעלו בכל חודש 200 בני אדם, והחלטה זו תאפשר הליך קליטה מדורג ויעיל, תוך מתן תקווה למי שנמצא באתיופיה וגם למשפחות החצויות בישראל". יצוין כי בין השנים 2008-2009 לא עלה אף בן פלשמורה, ואילו ב-2010 עלו 1,700.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully